Javaslat, hogy kapjunk érdemi információt a játék jövőjével kapcsolatban. Béta fórumra írt hozzászólásomat jöttem népszerűsíteni. Kérlek, ha egyetértetek az
eredeti, béta fórumos hozzászólást Like-oljátok be
Eredeti poszt linkje
A postom arra reagál, hogy az lett kommunikálva, hogy azért nem frissítik gyorsabb ütemben a tárgyakat, mert nincs rá idő/más projecten dolgoznak. Illetve akkor már megemlítettem a közelgő "nagy frissítés"-sel kapcsolatos kételyeket is.
Magyarra fordítva:
[QUOTE ="Al35ul CM"]Több projecten is dolgozik a csapatunk, ha az egyikbe több időt fektet a csapat akkor nagy valószínűséggel a többi project nem készül el időben. Természetes folytatjuk a régi felszerelések frissítését, frissítésenként annyi felszereléssel amennyivel csak tudjuk
.
[QUOTE ="Jaklee"]
Ez b*romság. Kevesebb ideig tartana ha a fejlesztők írnának egy scriptet ami az összes felszerelést frissíti egyszerre, ahelyett, hogy frissítésenként 30 használhatatlan tárgy kézzel frissítésére szánnak órákat...
Tehát a fejlesztők több időt töltöttek a régi cuccok frissítésével mint amennyit kellene. De ha tényleg ilyen sokáig tart mint ahogy írtad, akkor talán ezek helyett az időt lehetne a "nagy-titkos-frissítésre" fordítani, nem gondolod?
Mi értelme van a haszontalan frissítéseknek és úgy tenni, mintha a játék fejlesztve lenne? Semmit nem tudunk...
Szerintem ezeket a kérdéseket meg
kell válaszolni mert egyre több játékos hagyja abba a játékot. És ennek az az oka, hogy úgy gondolják ezek a frissítések soha nem fognak megtörténni és a fejlesztők nem dolgoznak a játékon. Tehát a ti érdeketek hogy (legalább ezeket) a kérdéseket megválaszoljátok:
- Mennyit kell még várni a "nagy frissítés"-re? Már évek óta várunk, kérlek adjatok egy kis infót nekünk. 1 hónap? 6 hónap? 2 év? Csak egy körülbelüli időpontot...
- A max szint emelve lesz?
- A karakter-bónuszok frissítve/kiegyensúlyozva lesznek?
- Az erődharc-formula frissítve lesz?
- A párbaj formula frissítve lesz?
- Lesz bármilyen új játékmód?
[/QUOTE]
Egyértelmű, hogy nem elég az a kommunikáció és fejlesztési volumen, amit jelenleg kapunk ilyen ügyekben a készítői oldaltól, így teljesen jogos a felvetés, hogy több érdemi kommunikációra és valódi fejlesztésekre lenne szükség. Nyilvánvaló, hogy a CM által adott válasz, amit idéztél, teljesen elfogadhatatlan, és szomorú, hogy ilyen zsákutcákba vezető mentalitás nem hogy létezik, de még ki is merik írni a játékosok elé. A fejlesztés az innovációról, és a hatékonyságról szól, de hogyan várhatnánk ilyesmit a játékba, ha már maga a fejlesztői folyamat is egy régimódi, teljes mértékben manuális, elavult gyártósorra emlékeztető meneten alapszik. Ezt a korszakot, és szellemiséget -valahol még a gőzgépek lecsengésénél- meghaladtuk már. Ma már összetett, automatizált rendszerekben, sőt rendszerek összességén kell gondolkodni, hogy minimális időbefektetéssel tudjon sokféle, és jelentős volumenű fejlesztés megvalósulni. Persze ebből már sejthető, hogy akik a meglévő rendszerben dolgoztak, és még képtelenek voltak eljutni a felismerésig is, nemhogy a rendszerszintű modernizálásig, ők teljesen alkalmatlanok arra, hogy olyan mértékű innováció-mennyiséget hozzanak a játékba, ami szükséges és elvárt. De nem akarom a fejlesztők szakmai kompetenciáját becsmérelni, nem az én tisztem eldönteni, hogy alkalmasak-e vagy sem, de látjuk a munkájuk eredményét. Az ő védelmük érdekében azért hozzátenném, hogy nem is nagyon kell két részmunkaidősen dolgozó embertől többet elvárni, mert ilyen körülmények között már az is nagy dolog, hogy egyáltalán bevállalták és csinálják.
A te hozzászólásodat nézve viszont azt fontos megemlíteni, hogy nem szabad választani a meglévő dolgok modernizálása és az új innováció között, mert már így is mindkettő késésben van, és szükség van arra, hogy a meglévő játékot tovább modernizálják, javítsák, és úgy 3-4 éve már indokolt lett volna egy komolyabb frissítést(nem hibajavítást, mint amiket frissítésként jelentenek be) végrehajtani, amire a mai napig nem került sor. Erre "nagy-titkos-frissítés"-ként volt hivatkozás. De nem olyan titkos az, mert bár nem sok, de lényeges információkat ejtettek el, és ha jobban figyelsz a játék alakulására és a háttérrendszerre, akkor ezek közül a kérdések közül többre már megtaláltad volna a választ. Félre ne érts, nem hibáztatni akarlak miatta, hogy nem vetted észre, mert volt amire tényleg csak rövid ideig és elég nehézkesen lehetett rábukkanni. Én magam is az egyiket teljesen véletlenül vettem észre, és ha ez nincs még mindig nem tudnék róla (ahogy valószínűleg a legtöbben), hiszen ezeket senki nem közölte, főleg nem megbízható forrásból, készítői oldalról. De van itt olyan kérdés is, amire nem tudni a választ, még csak utalás sem volt rá, és bizony nem ártana tudni.
Összességében szerintem elmondható, hogy a fejlesztésekről való kevés konkrétumot tartalmazó és nem megfelelő kommunikáció visszavezethető arra, hogy a fejlesztések csak nagyon lassan, elkésve és kevés innovációval megspékelve érkeznek. Ez persze visszavezethető a fejlesztők minőségére, munkarendjére, munkamódszerekre, ami pedig visszavezethető arra, hogy az Inno túl kevés fejlesztői munkaórát(munkaidő hossza, fejlesztői létszám) koncentrál erre a játékra. Aminek szintén meglehet az oka, vállalatstratégia, területi kiadásminimalizálás vagy pusztán lehet a prioritások átrendeződése is. Nem tudjuk, erről nem kaptunk információt. De ez talán már olyan dolog, ami tényleg elég belsős ahhoz, hogy nem is kellene közölni. Biztosan nyomós okuk van rá, hogy mit, hogyan miért csinálnak, de végső soron sajnos ez nem feltétlenül jelent nekünk(értsd: a The West játékosainak) jót, mint ahogy ezt a fejlesztésekben tapasztaljuk is a játék virágkora óta -szép lassan 10 éve.