Továbbra sem látni halvány jelét sem az INNOVÁCIÓNAK.
Az elmúlt években látott monoton eventek erőltetésénél és a fogyó játékosbázis melletti új világ nyitásoknál, már csak a "frissítések" szánalmasabbak.
Egyedül a Support csapat becsülettel dolgozó tagjait sajnálom, akik készítik a bejelentéseket, és a kibeszélő topic-okat, különböző informatív tartalmakat, majd a kellemetlenebbnél kellemetlenebb kritikákkal kell szembesülniük.
(Hozzáteszem, hogy teljesen jogos kritikákról van szó, amik mindaddig nagy mennyiségben jelen lesznek, ameddig nem kapcsol magasabb fokozatba az Innogames, na nem pénzharácsolásban... -Supportnak: Részemről innen is sorry, párat még fogok írni. Ne sértődjetek meg rajtuk, valójában nem a Support Csapat az elsődleges célpont.)
Jöhetnek a kérdések? Most már mindegy... jönnek úgyis (nem csak tőlem):
- Hol a beígért nagy frissítés?
- Meddig kell még várni a kasztprobléma megoldására?
- Mikor érkezik végre a szintemelés?
- Mi a helyzet a szakmák 1000 pontra bővítésével?
- Miért nem lett még mindig modernizálva a párbajrendszer?
- Hol tart az MPI továbbfejlesztés projektje?
- Várható végre valami, ami értelmet ad a régi és/vagy fejlesztett, de már mihaszna szettek meglétének?
- Mikor várható a szabályzat szigorítása és a büntetőpontok rendszerének hatékonyabbá tétele?
- Milyen terve van a készítői oldalnak a csalások visszaszorítására és a csalók ellehetetlenítésére?
- Lesz erődharc reform, vagy továbbra is a full ÉP + full iri faék egyszerűségű verziók fognak dominálni?
- Bezárják végre a kihalt, minimális számú aktív karaktert tartalmazó sallang világokat?
- Hány évbe telik még a veteran shop átdolgozása?
- Milyen fejlemények vannak a játékosok által már beadott, elvileg továbbított fejlesztési javaslatokkal? (Nem csak az idén beadottakra gondolok.)
- Hol késik a vándorcirkusz reformja?
- Lett-e eredménye az általam Szapeti-projektként indított, Piac-projektre átnevezett piaci lopások elleni, játékosok által határozottan egyoldalú, felvetést pártoló kezdeményezésnek? (Avagy mikortól lehet konkrét játékosnak célzottan, egyéni ajánlatként piacra helyezni, a mostani megjegyzés füllel működő, kevésbé biztonságos kényszeropció helyett?)
- Sajnos már törölt, aki beadta a javaslatot, de történik-e további kidolgozás a sok potenciált rejtő saját ház ötlettel?
- Lesz-e bármikor lehetőség kasztváltásra/szakmaváltásra? (Pl.: Maximális szint elérése után X (pofátlanul sok) kötvényért és/vagy aranyrögért, vagy 10 év lehúzása a választotton és utána változtatási lehetőség, majd újraindul a 10 év számítása.)
- Mikor javítják az MPI rangsort, hogy ne 100%-ban KO alapú legyen, hanem komplex képet tükrözzön?
- Fognak-e beemelni hasznos, korábban csak szkriptekben látott többletfunkciókat a játékba?
- Eljutunk-e oda, hogy az aranyrög, mint prémium fizetőeszköz legfőképpen egyediséget, stílust, és kényelmi funkciókat szolgáljon, ahelyett hogy esetenként középszerű játékosokat emel top kategóriába mondjuk egy "félrebalanszolt" szett segítségével?
- Kínál-e a jövőben újdonságot a játék azoknak a régi játékosoknak, akik mondhatni végigjátszották a játék minden területét? (Avagy unalmas end-game, helyett további motiváció)
- Kaphatnak-e a játékosok, vagy egy kiemelt játékoscsoport vétójogot egy-egy frissítés, event, ideiglenes rögös szett akció vagy a játékosközösség számára károsnak ítélt módosítás behozatala ellen, vagy a játéknak kötelező minden ország minden állandóan üzemelő világán azonosnak lennie?
- Előfordulhat-e, hogy az Innogames a pénzharácsolás helyett a játékosok érdekeit helyezik előtérbe? (Ettől még lehet a pénzharácsolás a második, ha ezen múlik...)
- Milyen megvalósulási aránya van a játékosok által beküldött, fejlesztőknek továbbított javaslatoknak? Átlagosan mennyi idő alatt valósul meg egy ilyen? (Elegendő csak megközelítőleg pontos adat, nem feltétlenül várnék tűpontos választ.)
- Jelenleg milyen projekteken dolgoznak a fejlesztők, vagy van-e publikus információ arról -akár címszavakban körülírva-, hogy milyen irányvonalra számíthatunk a jövőben?
- Lesznek-e a játékos-visszajelzéseket felmérő, fejlesztési irányvonal kijelölésében támogató elégedettségi kérdőívek egyes frissítések, eventek, újdonságok után? (Csak valós, készítői oldalú konklúzió levonása, és az szerinti további működés esetén ajánlom!-Meg persze, ha fontosak a játékosok...)
- Közkedvelt kérdés, amit sokaktól láttam: Visszatér-e az Uniós szett a Shopba, és ha igen, mikor?
- Összevonják-e a világokat, vagy azok egy részét, mielőtt szép sorban teljesen kihalnának?
- Megvásárolhatóak lesznek-e a karakterosztályhoz tartozó régi avatarok?
- Lehet-e a Support csapat tagjainak munkáját a jövőben bizonyos időközönként értékelni, és az kihathat-e a rögkifizetésükre? Avagy számíthat-e a játékosok által megítélt munkavégzési minőség annyira, hogy az akár felfele, akár lefele módosítson a honorálási értéken? (Személy szerint szeretném honorálni a kiemelkedőbben dolgozó tagokat, és aktívabb/jobb munkára motiválni a kevésbé jól teljesítőket.)
- Várható-e eltérés a már megszokott, monoton éves körforgáson alapuló, event-központú játékmenetben?
- Össze fogják-e kapcsolni direktebben (akár évekkel később) a fórumot, wikit illetve a játékot, hogy ne csak továbbító hivatkozásokkal kvázi külső felületként, hanem teljesen a játék részeként működjenek?
- Lehet-e információt kapni, hogy hol tart például Syntex pályafutása, ami talán másoknak is példa lehet, és másokat is cselekvésre, a játék, illetve közösség érdekében elvégzett többletmunkára sarkallhat?
- Tervezik-e kivezetni a még látható, de párbajban fontos képességeket a képességrangsorokból? Ha igen, mikor?
- Elképzelhető-e a jövőben bármiféle jutalmazás azon játékosok irányába, akik komolyabban cselekszenek a játék vagy a játékosközösség segítése érdekében, és önkéntesen plusz munkát végeznek, például egy alaposan kidolgozott, túlnyomórészt mások által is támogatott ötlet beadásával?
- Mikor lesz végre világonként egy kocsma chat a több helyett?
- Tervez-e lépéseket tenni az Innogames a The West népszerűsítése, újbóli felvirágoztatása, új játékosok bevonzása érdekében, vagy már süllyedő hajóként tekint a játékra?
- Lehet-e tudni, hogy jelenleg hány fejlesztő dolgozik a The West-en? (Remélem, hogy nem 1 részmunkaidős... )
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, próbáltam csak a fontosabbakat kiválasztani, hogy inkább lényegre törőbb, és rövidebb legyen.
ui.: Lehet, hogy nem ez erre a legjobb topic, csak e téma kapcsán fogalmazódott meg a gondolat ezek leírásához. Nyugodtan átmásolhatjátok másik témába a bejegyzésem, ha oda jobban illik.
Sajnos a játék forráskódja egy elég régi módszert követ, ezért nem lehet anélkül hozzányúlni a játékhoz, hogy ne romoljon el benne egy csomó más minden. Többek között ezért sincs kasztváltás, valamelyik szerón azt hiszem próbálkoztak vele, bughalmaz lett belőle.
Ahhoz, hogy érdemi változtatások legyenek a játékban, az egészet újra kell írni, az elejétől kezdve.
Többek között ezért sem nyúltak hozzá a párbajokhoz, szerintem.
Viszont vannak olyan többsoron javasolt módosítások is, melyek egyszerűen a lustaság és a nemtörődömség miatt nem kerültek be eddig a játékba.
Gondolok itt a szettek átdolgozására, a kvázi értelmetlen világokra, a személyes piacozás megvalósítására, valamint a shopok, illetve a cirkusz updatelésére.
A jelenleg is zajló szett- és bolti item rework egy 2016 óta tartó folyamatos nyaggatás eredménye, és szerintem elég szomorú, hogy konkrétan 5 évet kellett várni arra, hogy történjen valami.
Az erődharcok szempontjából az új rendszer teszt alatt volt, de nem volt megfelelő, mivel abszurd helyzeteket eredményezett, 20k HP-val 1k-t sebző tankok, és társai. Ez még tesztre, és kidolgozásra vár, szerintem ha ebben az állapotában bekerülne, semmi jóra nem vezetne.
Az uniós szettel kapcsolatban, nem fog többet bejönni a játékba, aki egyszer áldozott rá legalább 1200 rögöt, az nagyon nehezen behozható előnybe került a többi játékossal szemben, hosszú évekre.
Ha megnézzük a Westforts statisztikáit, látható, hogy nem csak a magyar, hanem nemzetközi szinten is, tönkretette nagyon hosszú időre az erődharcokat, mivel felborította a balanceot.
Itt megjegyezném, hogy a Ron szett nem tudom mi szeretne lenni, de jelenleg a Murrieta szett is jobb értékekkel rendelkezik.
A szintemelés is problémás, mivel két variáció lenne akkor lehetséges, a komolyabb fejlesztések nélkül:
1. Akinek van 100 millió XP-je, az egyből felugrik mondjuk 180-ra, akinek meg nincs, építheti a templomot örökkön örökké.
2. A 150 feletti XP elveszik, ekkor pedig itt kitör a háború, mivel sokan évek óta csak építenek. Bár ez egyenlőbb helyzetet eredményezne
Új tp szerzési módokat kellene a játékba beépíteni, hogy a szintezés ne napi 3 kattintásból, hanem ténylegesen a játékból álljon, amit élvez az ember.
Ez lehet erődharc, párbaj, MPI, kaland, bánat tudja, bármi. Csak játék legyen, ne az a gusztustalan grind, ami a fejlődést jellemzi kb 140-től 150ig.
Nyilván ez hatványozódna egy szintemelés esetén.
Összességében nézve én a következőt látom:
Rájöttek a fejlesztők, hogy a folyamatos powercreep nem tartható, viszont annak az alternatíváit nem dolgozták ki. Ezért is vannak ilyen "nagyszerű" szettek.
Továbbá, a beharangozott nagy frissítés valójában szerintem (jó esetben) egy kis ráncfelvarrás lesz, amivel megint elintézettnek tekintik a játékot a következő 5 évre.
Jelenleg a legkevesebb munkával szeretnék a kedves tulajdonosok kinyerni a legtöbb pénzt a játékból, majd pedig, ha már úgy alakul, szervereket összevonogatni, majd bezárni az egészet.
Nincs fejlesztői kapacitás a játék mögött, sem anyagi ráfordítás. Az eventek nélkül annak tapsolunk changelogonként, hogy pár régi tárgynál átírják a képesség-és tulajdonságpontok értékét, esetleg végre működik valamely olyan funkció, amely már hónapokkal ezelőtt bekerült a játékba.
A lehető legrövidebben megfogalmazva: (haleíromtörlikazegészet)-nek vagyunk nézve..