Nemzetközi Erődharc Bajnokság kibeszélő

DeletedUser16745

Vendég
"egyszerre kellően aktív (5 harcból legalább 3× ON), kellően tökös, ha kell, önfeláldozó csapatjátékos és a pontozása is megfelelő (az irányítós bohóc nem az...)" Rolf szerény véleményem szerint itt elfog kelleni pár irányítós. :D
Itt nem hiszem h 400-500k ÉP-ek lesznek amit "vígan" leszed az ember a meghatározott időn/körökön belül. :D

Mi úgy választunk hogy mindenig on legyen akár hány harc is lesz ez az egyik követelmény a másik hogy 130. szint alatt ne nagyon legyen a kari és a 14 embernek meg a + 1 irányítónak lennie kell kb 120k épnek ez a minimum, és irány pontozásút is kell vinni mert ők fogják sebezni a nagy orosz tankokat. :D
 

DeletedUser

Vendég
Mi úgy választunk hogy mindenig on legyen akár hány harc is lesz ez az egyik követelmény a másik hogy 130. szint alatt ne nagyon legyen a kari és a 14 embernek meg a + 1 irányítónak lennie kell kb 120k épnek ez a minimum, és irány pontozásút is kell vinni mert ők fogják sebezni a nagy orosz tankokat. :D


:rolleyes: na végre egy jó elgondolás :cool:
 

DeletedUser16898

Vendég
Számolhattok össze-vissza, akkor is kellenek az irányítósok. Floridán most 20k felett sebeznek, úgy, hogy kb. 40 körösek a harcok.
Én építésre vagyok pontozva, és black bartban tolom. Így kb. az általuk elért sebzés felét szoktam sebezni.
 

DeletedUser16659

Vendég
Mi úgy választunk hogy mindenig on legyen akár hány harc is lesz ez az egyik követelmény a másik hogy 130. szint alatt ne nagyon legyen a kari és a 14 embernek meg a + 1 irányítónak lennie kell kb 120k épnek ez a minimum, és irány pontozásút is kell vinni mert ők fogják sebezni a nagy orosz tankokat. :D

Hát sher eléggé leadjátok az ÉP-et :P

Deanie akkor egy 147-es munkás karival ne is nagyon reménykedjek a kijutásba? :D Csak mert nincs az az isten h én 3k ÉP-el rohangáljak :D (10k alá csak nagyon indokolt esetben mennék :) )
 

LDuck

Veteran Member
ép vs irány

Jelenleg nekem nem full irányítós/karizmás a karakterem Colon, hanem egy erő/karizma és irányításra való 3-as elosztáson alapuló változat, ami egy előre kiválasztott felszerelés kombinációhoz lett megalkotva a műhelyben. :)
Nálam ami hozzájárul a sebzés növekedéshez az irányításbónuszon, nyugatin kívül, az a felszerelésből adódó +53sebzés, ezenfelül pedig egy 300-600-as alapsebzésű pontos egylövetű karabély(nem, nem egy eventes fényes fegyószett)
Fontos információk még: prémes munkás kaszt a kari valamint 3000 életponttal rendelkezik, egy 55körös harcon az esetek 90%-ban 35-41 közti sikeres találatot könyvelhetek el garantáltan, nem ritkán 700 körüli átlagsebzéssel lehagyva összesebzésben bármilyen párbajos vagy egyéb nem munkás kasztú full irányítós 1500-1700 életű karaktert. (Nem olyan rég támadóként a földről sebezve nagyobb részt értem el sikeres 41 találatot pl)
Lehet ezt a példát is alapul venni akár. De nem az a lényeg, hogy egy támadáson a 140fő mind életes vagy mind 1500életes irányítós legyen, hanem hogy tudatosan arányosan elosztva legyen ilyen is és olyan is. A katona kasztnak megvannak a nyilvánvaló előnyei, a kalandornak is és a párbajosnak is akkor is ha életre pontoznak, pláne ha bekapcsolják a karibónt. Azonban itt van még egy mostohagyermek munkáskaszt is akikből azért van mutatóban az erődharcokon. Csak egy jó felszereléssel ehhez egy nagyon jó és letesztelt pontozással és karibónnal kapod meg az esélyt hogy hasznos tagja légy egy csapatnak, ha életre pontozod a munkást pl akkor nem fog nagyobbat lőni mint a párbajos, nem lesz több élete mint egy katonának és nem is tér annyit ki mint egy katona, sőt az sem lesz hogy nem lőnek rá mint a kalandornál, ezért az egyetlen hatásos megoldás ennél a kasztnál az mióta hosszú évekkel ezelőtt megkurtították a bónját a melósnak egy hasonló pontozás amit fentebb vázoltam. Ezt közel 7év játék és csak ennél a karakternél majdnem 3000 lejátszott erődharcmennyiség után mondom ki. Röviden azt is nézni kell ki miben jó a kasztja által és azzal hogyan tudja segíteni a csapatot. Ha a 140fős támadó csapatban van 10-12 ilyen harcos, az igenis csak hasznára válik a csapatnak.
Aki emlékszik még azokra az időkre milyen darálást tudott véghezvinni az a csapat amikor még összeadódtak az aranypuska bónuszai a földön az elgondolkozhat azon is, hogy egy ilyen csapat pillanatok alatt fordította meg az élethátrányát a védőkkel szemben akiknek még ott volt az erődbón is pluszban és az sem segített rajtuk! Nem véletlen szüntették meg. Ez is egy érdekes dolog az életerő kontra sebzés ügyében. De a legfontosabb első helyen az aktivitás és hogy gyorsan és egyben mozogjon a csapat ahogy az irányítók kérik.

És ugyan ki fogja eldönteni, hogy ki lesz az, aki 10 kötikért szétlöveti a seggét, hogy megvédje az irányítós ficsúrokat, akik a hátsó sorokból összeszedik a 20+ kötvényeiket és még túl is élik a csatát? :whistle: Mivel arra nem lesz lehetőség hogy pl 2 hetente váltsuk, kinek milyen pontozása van.
 

DeletedUser14678

Vendég
Hát sher eléggé leadjátok az ÉP-et :P

Deanie akkor egy 147-es munkás karival ne is nagyon reménykedjek a kijutásba? :D Csak mert nincs az az isten h én 3k ÉP-el rohangáljak :D (10k alá csak nagyon indokolt esetben mennék :) )

A kijutásod az talán majd egy választott irányítón múlik aki kiválaszt téged is. :)
Bizony a 3k életnek van hátránya is, fokozottan kell figyelni hova lépsz akkor is ha védenek akkor is ha nem. Ehhez sem árt egy kis tapasztalat meg mérkőzésszám. :)
De amíg ennyire jelentéktelen a munkás bónja addig itt valami extra megoldásra van szükségünk, hogy jelentőset alkossunk a csapat számára. A többi kaszt életre pontozva könnyebben hozza a bónja adta előnyét, pláne prémmel.
 

DeletedUser14678

Vendég
És ugyan ki fogja eldönteni, hogy ki lesz az, aki 10 kötikért szétlöveti a seggét, hogy megvédje az irányítós ficsúrokat, akik a hátsó sorokból összeszedik a 20+ kötvényeiket és még túl is élik a csatát? :whistle: Mivel arra nem lesz lehetőség hogy pl 2 hetente váltsuk, kinek milyen pontozása van.

Mintha valamiféle szemellenzős ellenszenvet érzékelnék a soraidban. :)

Az egész felvetésednek az égvilágon semmi köze az általam leírt véleményhez, tapasztalathoz. Erre igazán nincs szükség szerintem.

Ha szeretnénk egy hatékony csapatot, akkor ott igenis szükség van legalább egy tucat hasonló megoldású pontozású munkásra aki aktív is és követi az irányító utasításait. A többi 130 lehet életes természetesen. Ez nem a kötvényekről szól azt mindenki megkapja így vagy úgy, sebzéssel és vagy kitéréssel.
Ficsúrokra pedig nincs szükségünk természetesen, azonban hasonló minősítésgetésekre sincs szükség egy csapatban,
Pusztán a hatékonyság lényegét kellene megérteni a kasztokat nézve.
Érvelj, hogy a 150 beválogatott játékosból ha lesz egyáltalán 20 munkás az miért életes legyen és miért ne sebzős? De ne ócsárolj.
 

LDuck

Veteran Member
Mintha valamiféle szemellenzős ellenszenvet érzékelnék a soraidban. :)

Az egész felvetésednek az égvilágon semmi köze az általam leírt véleményhez, tapasztalathoz. Erre igazán nincs szükség szerintem.

Ha szeretnénk egy hatékony csapatot, akkor ott igenis szükség van legalább egy tucat hasonló megoldású pontozású munkásra aki aktív is és követi az irányító utasításait. A többi 130 lehet életes természetesen. Ez nem a kötvényekről szól azt mindenki megkapja így vagy úgy, sebzéssel és vagy kitéréssel.
Ficsúrokra pedig nincs szükségünk természetesen, azonban hasonló minősítésgetésekre sincs szükség egy csapatban,
Pusztán a hatékonyság lényegét kellene megérteni a kasztokat nézve.
Érvelj, hogy a 150 beválogatott játékosból ha lesz egyáltalán 20 munkás az miért életes legyen és miért ne sebzős? De ne ócsárolj.

Igenis szükség van a kötvényekre. Kellenek a buffok, kellenek az ÉP növelők (és főleg az életes karaktereknek), és mivel 0-ról indul, így igencsak gyűjteni kell.

A kérdésemre persze nem válaszoltál :) Ki lesz az, és miért pont ő, aki megkapja azt a kegyet, hogy egész csatán bújkálhasson, míg a többiek lövetik magukat? Mert a hátsó sorból könnyű kiabálni :)
 

kopoltyu

Active Member
tényleg felvetődött egy fontos kérdés.

a szerveren ahol lesznek a harcok, ugy csak 3 szett lesz, semmi buff, semmi kariprém ami esetleg itt be van kapcsolva, tehát ott rögért, mert ugye köti sem lesz meg kell venni.

rögöt szinte biztosan lehet majd kapni, nem véletlen lett kitalálva.

képességpontot lehet-e venni? aki annó játszott bétán talán emlékszik pár oroszra nem kevés plusz ponttal...

itt már vereséget szenved a magyar csapat mert szerintem a karakterprémek sem lesznek a csapat felénél bekapcsolva nemhogy buffok esetleg plusz pontok...

az oroszok, németek, lengyelek meg még kitudja kik picit előrébb lesznek ezügyben...
 

DeletedUser14678

Vendég
Igenis szükség van a kötvényekre. Kellenek a buffok, kellenek az ÉP növelők (és főleg az életes karaktereknek), és mivel 0-ról indul, így igencsak gyűjteni kell.

A kérdésemre persze nem válaszoltál :) Ki lesz az, és miért pont ő, aki megkapja azt a kegyet, hogy egész csatán bújkálhasson, míg a többiek lövetik magukat? Mert a hátsó sorból könnyű kiabálni :)

Válaszolok a kérdésedre, engedek az erőszaknak, legyen hát! :)

Szigorúan a véleményem szerint ez egy szükségtelen és nem szerencsésen megfogalmazott kérdés volt. Senki nem fog ilyen "kegyben" részesülni senki által sem. Nem értelek, ha a 140 fős csapatban lesz egy tucat ilyen pontozású harcos, akkor azok miatt neked nem lesz elég kötvényed?
Miért nem lesz?
Nekem ha más kasztú karakterem lenne itt, életes lennék és védeném azon társaimat akiknek a feladata a csapat számára az extra sebzés. Ez evidens, neked nem? Bétán és egy orosz szerveren nekem ilyen karim van...
Szerintem tedd félre a személyes ellenszenvedet és másképp közelíts ehhez a dologhoz, nem bonyolult ez az egész és tényleg nem árt senkinek sem. :)
 

DeletedUser

Vendég
Hali.

Engem még mindig érdekelne, hogy a pontok is másolva lesznek, vagy újra el lehet azokat osztani? Nem láttam erre mérvadó választ az előző oldalakon.

Továbbá azt javasolnám, hogy hiába állnak ki magukért a Geosok, - véleményem szerint jelentéktelenek lennének a többi világon játszó, magasabb kvalitású játékosokkal szemben -, ha valamilyen esélyt is szeretne drága nemzetünk, ne jelöljön onnan egy irányító sem játékost.
Igen, leminősítem őket, de nem azért, hogy szemét legyek és romboljam az imázst, csupán próbálom felvilágosítani azokat, akik hisznek abban, hogy egy felderítő szettel el lehet érni valamit ilyen erős konkurencia mellett.
Mindenki ugye nem tud megfelelni, hisztizni pedig emiatt szerintem szükségtelen.
Remélem az irányítóknak lesz eszük, és megteszik a tőlük telhetőt.

Ha valakit megsértenék, nézze el nekem, ez most egy nagy csapatról szól, nem egyénekről.
Meglehet kövezni, de a "noob"-ok (vagy mik) kíméljenek meg az okosságaiktól és picsogástól.

Hajrá a versenyhez. ;)
 

LDuck

Veteran Member
Gyanítom, aki Geo-n játszik van máshol is karija, és annak sokkal értelmesebb szettjei, pontjai vannak.
Szett amúy még megoldható, ha megbeszélik másokkal, hogy hozzanak át nekik :) Csak figyelni kell a szintekre. (nem játszom ott, nem tudom mekkorák az emberkék)
 

DeletedUser11264

Vendég
Sziasztok!

Most egy hozzászólásban adom az összes választ, ha valakit kihagytam - elnézést kérek, nem szándékos volt, azt a kérdést tegyétek fel kérlek még egyszer.

  • A pontozás esetében is az lesz átmásolva, ami az adott időben a karakternél van. Viszont ez az időszak - amikor a másolás megtörténik - eléggé hosszas, mivel nagyjából november 8 és 25 között fog megtörténni, úgyhogy aki bekerül, az legyen szíves addig megoldani majd a pontozást :)
  • Több irányítót is lehet ajánlani, azt már ahogy látom úgyis felesleges kérnem, hogy egy embert csak egyszer nevezzetek be, de így legalább érzi mindenki a feléje áradó szeretetet.
  • Bekerülési szintlimit nincs, ez az irányítók felelőssége/döntése :)
  • A sorozásról nincs még információnk, egyelőre csak arra tértek ki a szervezők, hogy az, hogy ki kerülhet be a harcba a városok alapján fogják beállítani. Így tudják elkerülni azt, hogy mondjuk egy lengyel barátunk beálljon hozzánk harcolni.
  • Az, hogy az irányítók hogy egyeznek meg, hogy ki viszi a harcot, ki kerül be... ez a csapatra van bízva. Bár senki nem kérdezte, nekem nagyon tetszett anno Buffalon az, amikor külön emberek figyelték a cseréket védésnél, hogy mindenki időben lépjen és minél többen maradjunk életben - ez pedig 2-3 embert kívánt az irányításnál. De ez szerintem itt senkinek sem ismeretlen :)
  • A bajnokság tervek szerint november 25-én fog indulni, 10 héten keresztül tart (közben az ünnepi időszakban szünettel).
  • Vásárolt tulajdonság- és képesség pontokat - jelenlegi tudomásunk szerint - viszitek magatokkal. Elvileg ott is lehet vásárolni (bár az Innonál minden változik és változhat, szóval erre még nem kell mérget venni). Admin vezérelt karakter pedig nem mehet, csak a saját karakterükkel vehetnek részt ők is :)
  • Gyakorló harcokat nem terveznek, de erre majd november közepén rákérdezek még egyszer, mert lehet hogy miután létrehoztak kézzel egyesével kb. 1500 játékost, beállítgatják a pontozását, hozzáadják egyesével a felszereléseket.. szóval lehet, hogy a szervezők szusszannának majd egy kicsit utána, még mielőtt elindulnának az éles harcok :)

Köszönöm!
 

LDuck

Veteran Member
Akkor én élnék a lehetősségel, és feéteszem újra a kérdésemet.
A pontokat ki-hogy kapja? Ha jól értem, a védő csapat vagy +2, vagy 0 pontot kaphat, míg a támadó -1, +1 vagy +2?
 

DeletedUser17056

Vendég
Nem kezdem el most is számolásokkal fárasztani a közérdekűt, de néhány dologra reagálnék. Legyen egy kis vitaalap, egy kis pezsgés :)

Deanie-vel nagyon egyetértek abban, hogy a személyes ellentéteket próbáljuk hanyagolni. Mondom én, aki a Geo szerveren kívül, ahol megfordultam, sikerült csípős levélváltásokba, chatüzenetekbe keveredni több nagy szövi vezetőjével is :) Van akivel máig nem vagyunk jóba, de elismerem, hogy ilyen nemzetközi csapatban nagyon sokat hozzá tud tenni.

A munkást én nem temetném. Nagy erődödös, full szektorbónos toronyban durva kitérésekre képesek. De tapasztalatom szerint a nagy életesek jobban érvényesülnek ezzel a karakterrel is. A karibónozott max szektorbón nagyon jó kitérést, találatot eredményez. Egy jobboldali kezdésnél a jól beállított munkások masszívan tudják védeni a tornyot, minimális sérüléssel. A Deanie által vázolt karakterfelépítésnél, a kimaxolt fegyónak és a karibónnak tudom be a hatékony összsebzést, mint a rejtő/irány/kitartás hármasra adott plusz pontokat.
Nem lehurrogni akarom a pontozást, mivel én sose próbáltam és nem is játszottam ilyen felépítésű karakterek ellen. A számításaim alapján az ÉP optimálisabb, nehéz meggyőzni :) A GG korszak más volt. Az összeadódott GG szektorbónok egy "nagy szektorból lövő maxolt toronybónt" adtak a nép alá. Ezért volt hatékony.

Harmadik dolog. Geo. Az előző hozzászólásomban kifejtettem, hogy az irányítós pontozású 150 kari hatékonysága hagy némi kivetnivalót maga után. Félek, hogy egy 120 szintes Geos, prémes, épés sokkal hatékonyabb, mint a 150 irányítós.
Geon vannak új játékosok akik talán nem játszanak más servereken (a nagy % szerintem máshol is ott van legalább egy szunnyadó karival). Ezek az aktív, életre pontozott, szinthez max fegyós emberek hatékonyabbak az 5. körben behaló offoknál. Az erődre pontozott, lépő on mindig jobb a kummantónál, az offnál vagy a hülyénél.
Valamint, a ranglista top 20 játékosa 130 felett van. Indulásra ők tuti 135 felett lesznek. Miért ne férnének be ezek a játékosok?
Természetesen, én mint Geon is játszó, a Dakotás, nagyobb szintű karimat vinném ha odakeveredek. De nem írnám le a Geos karaktereket sem. Főleg azokat akik egy "irány zászlóra" utasításra elsőre rohannak a tömeg elé, nem WC-znek, telefonálnak vagy pizzafutárnak fizetnek ilyenkor.
 

DeletedUser14678

Vendég
"Az összeadódott GG szektorbónok egy "nagy szektorból lövő maxolt toronybónt" adtak a nép alá. Ezért volt hatékony."

Rátapintottál a lényegre. Kb. ezt az állapotot lehet elérni egy prémes munkással megfelelő felszereléssel és buffokkal, pontozással.
Életesen átlagban pedig nem lesz olyan kitérése mint egy katonának. Sebezni sem fog jobban, kiemelkedőbben mint a többi kaszt. Akkor mi előnye származik a csapatnak?
Tehát most kizárólag az életes munkás vs. sebzős munkásról beszélünk. Melyik hatékonyabb?
Azt aláírom hogy kis erődnél sokszor jobb lenne több életerő is a 3k-nál, de amilyen siralmas a helyzet manapság 10k-val se lehetne többet tenni egy-egy harcért.
Azonban egy maxos nagyerődharcon már hatékonyabb az a 10-15 munkás egy sebzős pontozással mint, hogy harmadannyit sebezzen, kérdéses mennyiségű kitérés mellett.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

kopoltyu

Active Member
köszi a választ macsek

belegondolva ezt piszok jól kigondolta az inno..

sok meló lesz vele az biztos, de ki tudja hány ország játéksoai őrült rögzabálásba kezdenek.

rög nélkül itt semmi esély sajnos...
 

LDuck

Veteran Member
Troyan, szívemből szóltál :) Nagyerődben az északi tornyokat minimális támadás éri, oda mehetnek a sebző karakterek. Na de a két déli... Jobbos illetve balos felállásnál munkás illetve katona sok ép-re van szükség. És tudjuk, hogy mindenki a saját tornyában az igazi, ráadásul a toronyban a saját karakter a nyerő.

2 szerveren is melós karakterem van, mindkettő ép-s (nem full, az car :D), és harcoltam nagyerődbe is. Csúnya amikor első körben úy sebeznek le 6-8k ÉP-t a sarkon állóról, hogy 3-ből 2 lövés elől kitért :) És elhihetitek, egy 20k ép-s katona se bírja ott tovább, mint a melós, sőt.. :)
 

DeletedUser14678

Vendég
köszi a választ macsek

belegondolva ezt piszok jól kigondolta az inno..

sok meló lesz vele az biztos, de ki tudja hány ország játéksoai őrült rögzabálásba kezdenek.

rög nélkül itt semmi esély sajnos...

Teljesen jogos, ide is úgy látszik hogy pénz, pénz és pénz kell, nem pedig pénz, paripa, fegyver. :)
 
Fent