Nincs sok ötletem, ezért egy szeptemberi képpel jelentkezek:
Szeptember 18-án otthonról mentem suliba, mivel előtte nap volt egy dolgom, és a koliba is úgy mondtam, hogy az 20-ig tart, nem érek vissza 21-ig, meg akkor már (mire lefeküdtem) 21 órája voltam ébren, így kicsit jobb is, hogy ezt a hulla fáradságot otthon pihenhettem ki, és hogy előtte délután a nagyfőnök se szólt be, hogy miért szundítok, miért nem figyelek (okát nem akarom mesélni, csak nyűg volt nekem, hogy miért voltam fent 21 órát). Mivel az előtte nap (17) egy rémes nap volt, így 7 óra alvás után, 4:20-as keléssel, 5:30-as indulással elindultam a vasútállomásra, majd ott a Somogy IC-re felszállva elmentem a suliba, dolgozatot írni. Reggel szokás szerint megnéztem a vonatfigyelőt, hogy milyen gép lesz az IC, mivel előtte nap a belegi IC V63-as volt, és kiváncsiságból megnéztem milyen gépek álltak bent Kaposvár tárolón, ahol volt M41/418-as, meg ez az összeállítás (M62/628 309 és V43 2311/432 311). A két kép is ezért van, elejét meg a végét is lefotóztam. Egy ilyen Szili Somogyba nagyon ritka vendég, és nem is Kaposvár volt a végállomás, Kaposváron csak aludt, Nagykanizsára mentek, típusismereti oktatásra, Fonyód érintésével, mivel ekkoriban még nem volt híd Belegnél, mivel nyáron elvitte az eső, és szerencsémre nem Barcs felé vitték, mint visszafelé. Dombóváron egyébként gyakoribb látvány a Papagáj/Fecske Szili, mivel ott szokták festeni őket, hogy júliusban lesz-e ilyen, nem tudom, de majd le szeretném kapni. Különben megvan az oka, hogy miért kellett ezt a szolnoki gépet Kanizsára meg Dombóvárra vinni típusoktatásra: mivel az elővárosban folyamatosan szaporodnak az emeletes csúfságok, ezért a posta/fecskeingákat főként keletre viszik, de volt olyan híresztelés, hogy a Dunántúl is kap belőlük, de ez egyenlőre jegelve lett, nekünk itt van a halbis inga (2006-ban vettük használtan, és csak 2018-tól használjuk majdnem rendeltetés szerűen, és itt nem a Pécs-Dombóvár és a Dombóvár-Gyékényes(-Kanizsa) személyekkel van a hiba, hanem hogy a betétkocsikat távolsági gyors- és IC vonatokba tesszük, míg a vezérlők meg a pécsi IC-t járják, ami jó nekem, mert amilyen trágya IC kocsik vannak Pécsett, inkább választom a halbit (mese a mesében: május 28-án a suliból nem haza, hanem Pestre mentem, megvettem a jegyet, beülök a 2. generációs IC kocsiba (szerintem ismeritek, azok a hihetetlen szar kocsik, amik a hagyományos kék alapon szürke csíkkal futnak), ahol a 78-ból 70 jegy eladva, wifi nincs, zaj van (vmi csipogós a kijelző/klíma/egyéb helyről), klíma off, így inkább átülök az üres vezérlőbe, ahol van ablak, meg úgy 5 fokkal hűvösebb van).
Ez az írás ha érthetetlen, akkor hozok képeket az említett kocsikról, mozdonyokról, vezérlőkről, kivétel a KISS, arról értelmes képen nincs és jó ideig nem is lesz. Habár Istenben se hiszek, de azért csoda, hogy egy szörnyen szar nap után, mikor 7 órám van, dolgozat van, vonaton kell tanulni az Utasításokat (vasútforgalmin vagyok középsuliban, a dolgozat szakmaiból a jelzési és a forgalmi utasítás), de azért szerencsére madarat hoz nekem a szovjet, és hatlábú vitt be a suliba, ahol egy 20 perces hegymászás után 7-re beértem, frissen, üdén.