Kibeszélő 2.184-es kibeszélő

Klar

Community Manager
Ex-Csapattag
Klar neked mi a véleményed a frissítésről?
Köszi a türelmedet, amíg a személyes véleményemre vártál.

Alapvetően örülök az újításoknak, hiszen meg lett ígérve, be lett jelentve. Itt fórumon és a TWT-ben is leírtam, hogy a kommunikáció lett elrontva az új munkákkal és szintekkel kapcsolatban, inkább jóval később kellett volna megosztani a videót, akkor amikor már aktívan dolgoznak rajta. A várakozás fő forrása az egyszerűen a fejlesztő csapat méretében, nem pedig a milyenségében található meg. Csomó más mindenre is kellett az egyébként is kevés rendelkezésre álló időt fordítani.

Sajnálom, hogy el lett vetve az egyébként számomra kifejezetten szimpatikus opció, miszerint tíz szinttel növekedjen meg mindig a maximális karakterlimit mondjuk két frissítésenként, azaz havonta. Szerintem az is egy élhető megoldás lehetett volna, ha a jelenlegi formában kerülnek be a szintek a játékba, de a tárgyak szinttel való növekedése megáll 150-es szinten. Szóval a több tapasztalatipontot összegyűjtő játékosok plusz tulajdonság és képességponttal lettek volna jutalmazva, de azok, akik kevésbé fókuszáltak ennek a gyűjtésére, azok most nem lennének ennyire "lemaradva". Körülbelül május végén tudtuk meg, hogy ilyen módon fog bekövetkezni a szintemelés, a legelső reakcióm az a döbbenet volt, mivel én sem gondoltam azt, hogy a jelenlegi képlettel fog tovább számolódni a szintkövetelmény. Viszont idővel rájöttem, hogy ez nem azért lett így, mert ennyire nem lennének tisztába ennek "megszerezhetetlenségével", hanem azért, mert kifejezetten ez volt a cél. Így pedig teljesen megbékéltem vele.

A játék PvP aspektusa jelentősen megváltozott, hiszen az új szinteknek hála egyes játékosok jóval erősebbek lettek a többiektől a tárgyak szinttel növekvő bónusza miatt. Ettől függetlenül kellett egy változás a játéknak, túl régóta volt ugyanabban a statikus állapotban, az állóvizet felkavarta. De ezt egy esetleges rework remélhetőleg meg tudná oldani.

A frissen közzétett videóban is elhangzik, hogy ezzel nincs vége a dalnak, új eredmények, gyűjtemények, tárgyak, kalandok, buffok stb. fognak érkezni kisebb darabokban a jövőben. Valamint, ha minden jól megy, akkor idén is lesz még egy olyan játékelemmel kapcsolatos változtatás, melyet már régóta kérünk és mindenkinek tetszeni fog.

A cirkuszos tapasztalati itallal kapcsolatos hibát illetően, nem gondolom azt, hogy ehhez most 5 évvel a megtörténte után kell(ene) belenyúlni. Akkor kellett volna megoldani, amikor a probléma felmerült. Azt bátran kijelenthetem, hogy ez nem csak minket érint és nem az akkor Support csapat hibája, a németeknél is ugyanez a helyzet, a bug nem lokális volt.

Van olyan munka és tartalom a játékban, ami konkrétan tőlünk/tőletek érkezett, aminek külön örülök, hiszen innen is látható, hogy kiváló ötleteket adunk az illetékeseknek (ezt mi sem mutatja jobban annál, hogy megvalósulásra került). Így a gondolataim legvégén még azt is megemlíteném, hogy ezzel újfajta Speed szervereket is tudunk kitalálni, elkerülve az ismétlődést. A következő HFBC-n például - akár - már 250-es szinten is harcolhattok egymás ellen, ha megállapodunk arról, hogy így kerüljön megrendezésre. ;)
 

.XelioX.

Game Master
The West Csapat
Game Master
Köszi a türelmedet, amíg a személyes véleményemre vártál.

Alapvetően örülök az újításoknak, hiszen meg lett ígérve, be lett jelentve. Itt fórumon és a TWT-ben is leírtam, hogy a kommunikáció lett elrontva az új munkákkal és szintekkel kapcsolatban, inkább jóval később kellett volna megosztani a videót, akkor amikor már aktívan dolgoznak rajta. A várakozás fő forrása az egyszerűen a fejlesztő csapat méretében, nem pedig a milyenségében található meg. Csomó más mindenre is kellett az egyébként is kevés rendelkezésre álló időt fordítani.

Sajnálom, hogy el lett vetve az egyébként számomra kifejezetten szimpatikus opció, miszerint tíz szinttel növekedjen meg mindig a maximális karakterlimit mondjuk két frissítésenként, azaz havonta. Szerintem az is egy élhető megoldás lehetett volna, ha a jelenlegi formában kerülnek be a szintek a játékba, de a tárgyak szinttel való növekedése megáll 150-es szinten. Szóval a több tapasztalatipontot összegyűjtő játékosok plusz tulajdonság és képességponttal lettek volna jutalmazva, de azok, akik kevésbé fókuszáltak ennek a gyűjtésére, azok most nem lennének ennyire "lemaradva". Körülbelül május végén tudtuk meg, hogy ilyen módon fog bekövetkezni a szintemelés, a legelső reakcióm az a döbbenet volt, mivel én sem gondoltam azt, hogy a jelenlegi képlettel fog tovább számolódni a szintkövetelmény. Viszont idővel rájöttem, hogy ez nem azért lett így, mert ennyire nem lennének tisztába ennek "megszerezhetetlenségével", hanem azért, mert kifejezetten ez volt a cél. Így pedig teljesen megbékéltem vele.

A játék PvP aspektusa jelentősen megváltozott, hiszen az új szinteknek hála egyes játékosok jóval erősebbek lettek a többiektől a tárgyak szinttel növekvő bónusza miatt. Ettől függetlenül kellett egy változás a játéknak, túl régóta volt ugyanabban a statikus állapotban, az állóvizet felkavarta. De ezt egy esetleges rework remélhetőleg meg tudná oldani.

A frissen közzétett videóban is elhangzik, hogy ezzel nincs vége a dalnak, új eredmények, gyűjtemények, tárgyak, kalandok, buffok stb. fognak érkezni kisebb darabokban a jövőben. Valamint, ha minden jól megy, akkor idén is lesz még egy olyan játékelemmel kapcsolatos változtatás, melyet már régóta kérünk és mindenkinek tetszeni fog.

A cirkuszos tapasztalati itallal kapcsolatos hibát illetően, nem gondolom azt, hogy ehhez most 5 évvel a megtörténte után kell(ene) belenyúlni. Akkor kellett volna megoldani, amikor a probléma felmerült. Azt bátran kijelenthetem, hogy ez nem csak minket érint és nem az akkor Support csapat hibája, a németeknél is ugyanez a helyzet, a bug nem lokális volt.

Van olyan munka és tartalom a játékban, ami konkrétan tőlünk/tőletek érkezett, aminek külön örülök, hiszen innen is látható, hogy kiváló ötleteket adunk az illetékeseknek (ezt mi sem mutatja jobban annál, hogy megvalósulásra került). Így a gondolataim legvégén még azt is megemlíteném, hogy ezzel újfajta Speed szervereket is tudunk kitalálni, elkerülve az ismétlődést. A következő HFBC-n például - akár - már 250-es szinten is harcolhattok egymás ellen, ha megállapodunk arról, hogy így kerüljön megrendezésre. ;)
Akkor indulhat a halottaknapi HFBC szervezése.
 

botty12 neu

Member
A frissítéssel kapcsolatos visszajelzésemmel egy darabig kivártam, hogy ne indulatból reagáljak rá.

A fejlődni akarás Inno oldaláról csekély mértékben látszik és alapvetően üdvözlök minden próbálkozást! Mindezektől függetlenül a bejelentés napjától tegnap estig csak csalódások és bosszankodások egymásutánja ért, ahogy utánanéztem, számolgattam majd kipróbáltam. Ezután megpróbáltam a pozitív szemüvegemen keresztül megvizsgálni a dolgot, illetve a negatív élményeimre valamiféle javaslati lehetőséget kitalálni, hogy ne csak a károgók sorába álljak be.
Kezdeném a pozitív dolgokkal:

-Szimpatikus, hogy a frissítéssel nem egy időben jelent meg a kocsmán, hogy XY érte el elsőként a 250-es szintet! A tapasztalati pontok kimértek és jól lettek belőve!

-Szimpatikus továbbá, hogy az új munkákhoz sok munkapont kell, gondolkodásra kényszerít, hogy hogyan is alkalmazd az öltözési trükköket.

-Mint megrögzött keris örömmel konstatálom, hogy számos 10k+ szerencsés meló elérhető, amik nem mellékesen szép pénzt is dobnak a cuccok mellé!

Most feketelevesként mondanám a negatívumokat:

-Azzal egyetértek, hogy a veteránoknak, akiknek sok tp-jük van legyen előnye, nagyobb szintje, viszont az update érkeztével egy csettintésre szintlépés unszimpatikus. (Megoldásként sokkal jobban tetszett volna, ha a tapasztalatom kívül valami extra feladatot is meg kell oldani, hogy "szabaddá váljon" a következő szint. Minél nagyobb szint, annál nehezebb feladat, ezáltal is valós játékra ösztönözve a napi monotonitásban ragadt zombikat, valamint az így létrejövő felfutó rendszer azt eredményezhette volna, hogy akinek megvan ugyan a tp 200-as szintig, annak is kb 3-4 hónapba teljen elérni azt. Ezáltal elősegítve azt, hogy az eddig csak szintezők a 150-et elélő, majd nem a tp-t hajhaszó játékosokat ne tudják a játék minden részében varázsütésre ledominálni (PB, MPI, erőd), hiszen valaki lehet éppen ezekre fektette eddig a hangsúlyt a fejlődés helyett.)

-Ugyancsak tapasztalati pontokkal kapcsolatos problémám, hogy mint eddig most sem lett másik reális opció a fejlődésre, csak a templom maradt. Persze a megfelelő ruhában napi 5 óra 15 sec ezüst melókon, kompenzálja a templomot, de lássuk be, hogy éves távlatokban az nem opció. Mindezzel már ezidáig megbékéltem, de a szinthez kötött ruha és szettek bónuszai, valamint az új képességpontok miatt a templom által adott tp mennyisége is jelentős mértékben meg fog növekedni hosszútávon. Ezzel viszont egyáltalán nincs arányban az új munkák által adott tp. Csupán a szintből fakadó pontok és egy sima paden ruha és fegyverszett valamint Cortez lószettel 923-mas szintig lehet építeni templomot, ha 250-es vagy, és még ha sok képességpont van mellette egy kis fejlesztett ruhaszett, könnyen 1000 fölé megy. Így még brutálisabb számok sajtolhatók majd ki építéssel, míg az új munkák között alig van szignifikánsan jobb tp-re mint az aligátor. Ha jobb is, nem akkora mértékben, mint amekkora mértékben az elkövetkező hónapokban a templomok megnőnek majd. Jelen pillanatban egy óra alatt 10 perces munkákból max 6k tp-t tudok szerezni, azt is atomrögös szettben buffal, persze ha van olyan ezüst ami erre alkalmas. A hamarosan 10k+ os templomátlagokhoz képest, ha estére órásat rakok be akkor a lemaradást napi kb. 2,5 óra színtiszta 15sec tudja csak kompenzálni, ami természetesen nem reális, elég a 10 perces melókat napi sokszor berakni... Ezekből roppant egyszerűen levonható az a következtetés, hogy aki kompetitív akar maradni, be kell, hogy álljon vakolni. Ez meg nem hiszem, hogy hosszú távon a játékélményt növeli. (The West --> Templomépítők, ahogy ezt már előttem frappánsan megfogalmazták) Hogy itt se maradjak megoldási javaslat nélkül, veterán pontokból tp lötty, 15 sec tökéletes így, ahogy van, de a 10 perc és órás munkák tp-jét újra kellene gondolni. Párbajból megszerezhető tapasztalatot ésszel emelni (ne úgy mint régen volt), erődről nem is beszélve. Kalandok pedig adhatnának lényegesebb tp-t, esetleg valami új kalandsort be lehetne hozni, ami nagyon sok régire épül, ami miatt a régieket is megéri megcsinálni, így nem csak monoton vakolók és pár megrögzött fanatikus meg hülye közössége lesz a west. Ugyancsak eredménypontok adjanak löttyöt, mert ez a pont a tp-re vonatkozik, de örömmel fogadnék képességpontot vagy bármit, ami miatt megéri végigszenvedni őket.

-Ha esetleg valaki kerizni akarna, NINCS top szerencsés meló, amire kereskedelem kell... A javításos őszintén szólva tetszik, aki kaszálni akar öltözzön, de az hallatlan, hogy a top keris melóhoz az építéses pontozás konkrétan az egyik legtökéletesebb (ha úszást és lovaglást leszámítjuk). Ergo nem elég, hogy kedvez az építőknek így is az update még megkapják a legjobb keris melót... Itt inkább magamba fojtanám a szót, mert nem biztos, hogy szalonképes szavakat tudnék kipöfögni magamból.

-A munkák szanaszét dobálása nem kifejezetten negatív, hanem inkább ambivalens érzelmeket kelt bennem, de jobban bosszant, mint örömmel tölt el, így ide vettem. Pozitív benne, hogy több van, nem csak 2 db, így nagyobb eséllyel ezüst. Minden nap lehet valamit találni. De pont itt kezdődik a gond. Találni, ezüstmelós script nélkül természetesen, mert az ugye csalás. Ha én tp-zni akarok 10 percessel vagy 15 seccel, akkor vagy "csaljak" vagy pedig töltsek el kb. 20 percet (1 hónap után, lehet rutinosabb az ember, akkor már tán 15 elég lesz) azzal, hogy kikeresgetem. Ergo ha eddig még 10 percezni lett volna kedvem templom helyett, akkor most kaptam még plusz egy esélyt arra, hogy meggondoljam magam. Templom pénzbe kerül, tea stb. ezt szokták mondani. Színtiszta melós szettben 10 percezni koktéllal (20000$) rágóval(3000$) és teával(2500$) számolva, a dobott cuccok eladásával event fegyverszett nélkül nem pluszos a buli, event fegyverszettel is elenyésző, ma leteszteltem... Megoldásként legalább azt az egy nyamvadt scriptet engedélyezzék már, hogy hátha eggyel több ember szánja mégis önszívatásra a fejét!

-Legutolsó sorban megemlíteném, hogy kerültek be középre új munkák, ugyanakkor összesen 5 db ezüst van egy nap. Ha esetleg ráérne valaki ott bent tp-zni/kerizni, akkor is szerencsés csillagállás kell, hogy valami értelmeset dobjon, ami az adott célnak megfelel. Javasolnék 7 de inkább 8 ezüstöt középen, hogy nagyobb legyen a választék.

Összességében csupán csak ennyi a meglátásom, aki eljutott ide az olvasásban, annak pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet!

Lehet menni építeni!
 
Utoljára szerkesztve:

Kruikov

Az Admirális
A frissen közzétett videóban is elhangzik, hogy ezzel nincs vége a dalnak, új eredmények, gyűjtemények, tárgyak, kalandok, buffok stb. fognak érkezni kisebb darabokban a jövőben. Valamint, ha minden jól megy, akkor idén is lesz még egy olyan játékelemmel kapcsolatos változtatás, melyet már régóta kérünk és mindenkinek tetszeni fog.
Remélem, kasztrework is érkezik pár éven belül! :)
 

Proli Pete

Well-Known Member
A frissítéssel kapcsolatos visszajelzésemmel egy darabig kivártam, hogy ne indulatból reagáljak rá.

A fejlődni akarás Inno oldaláról csekély mértékben látszik és alapvetően üdvözlök minden próbálkozást! Mindezektől függetlenül a bejelentés napjától tegnap estig csak csalódások és bosszankodások egymásutánja ért, ahogy utánanéztem, számolgattam majd kipróbáltam. Ezután megpróbáltam a pozitív szemüvegemen keresztül megvizsgálni a dolgot, illetve a negatív élményeimre valamiféle javaslati lehetőséget kitalálni, hogy ne csak a károgók sorába álljak be.
Kezdeném a pozitív dolgokkal:

-Szimpatikus, hogy a frissítéssel nem egy időben jelent meg a kocsmán, hogy XY érte el elsőként a 250-es szintet! A tapasztalati pontok kimértek és jól lettek belőve!

-Szimpatikus továbbá, hogy az új munkákhoz sok munkapont kell, gondolkodásra kényszerít, hogy hogyan is alkalmazd az öltözési trükköket.

-Mint megrögzött keris örömmel konstatálom, hogy számos 10k+ szerencsés meló elérhető, amik nem mellékesen szép pénzt is dobnak a cuccok mellé!

Most feketelevesként mondanám a negatívumokat:

-Azzal egyetértek, hogy a veteránoknak, akiknek sok tp-jük van legyen előnye, nagyobb szintje, viszont az update érkeztével egy csettintésre szintlépés unszimpatikus. (Megoldásként sokkal jobban tetszett volna, ha a tapasztalatom kívül valami extra feladatot is meg kell oldani, hogy "szabaddá váljon" a következő szint. Minél nagyobb szint, annál nehezebb feladat, ezáltal is valós játékra ösztönözve a napi monotonitásban ragadt zombikat, valamint az így létrejövő felfutó rendszer azt eredményezhette volna, hogy akinek megvan ugyan a tp 200-as szintig, annak is kb 3-4 hónapba teljen elérni azt. Ezáltal elősegítve azt, hogy az eddig csak szintezők a 150-et elélő, majd nem a tp-t hajhaszó játékosokat ne tudják a játék minden részében varázsütésre ledominálni (PB, MPI, erőd), hiszen valaki lehet éppen ezekre fektette eddig a hangsúlyt a fejlődés helyett.)

-Ugyancsak tapasztalati pontokkal kapcsolatos problémám, hogy mint eddig most sem lett másik reális opció a fejlődésre, csak a templom maradt. Persze a megfelelő ruhában napi 5 óra 15 sec ezüst melókon, kompenzálja a templomot, de lássuk be, hogy éves távlatokban az nem opció. Mindezzel már ezidáig megbékéltem, de a szinthez kötött ruha és szettek bónuszai, valamint az új képességpontok miatt a templom által adott tp mennyisége is jelentős mértékben meg fog növekedni hosszútávon. Ezzel viszont egyáltalán nincs arányban az új munkák által adott tp. Csupán a szintből fakadó pontok és egy sima paden ruha és fegyverszett valamint Cortez lószettel 923-mas szintig lehet építeni templomot, ha 250-es vagy, és még ha sok képességpont van mellette egy kis fejlesztett ruhaszett, könnyen 1000 fölé megy. Így még brutálisabb számok sajtolhatók majd ki építéssel, míg az új munkák között alig van szignifikánsan jobb tp-re mint az aligátor. Ha jobb is, nem akkora mértékben, mint amekkora mértékben az elkövetkező hónapokban a templomok megnőnek majd. Jelen pillanatban egy óra alatt 10 perces munkákból max 6k tp-t tudok szerezni, azt is atomrögös szettben buffal, persze ha van olyan ezüst ami erre alkalmas. A hamarosan 10k+ os templomátlagokhoz képest, ha estére órásat rakok be akkor a lemaradást napi kb. 2,5 óra színtiszta 15sec tudja csak kompenzálni, ami természetesen nem reális, elég a 10 perces melókat napi sokszor berakni... Ezekből roppant egyszerűen levonható az a következtetés, hogy aki kompetitív akar maradni, be kell, hogy álljon vakolni. Ez meg nem hiszem, hogy hosszú távon a játékélményt növeli. (The West --> Templomépítők, ahogy ezt már előttem frappánsan megfogalmazták) Hogy itt se maradjak megoldási javaslat nélkül, veterán pontokból tp lötty, 15 sec tökéletes így, ahogy van, de a 10 perc és órás munkák tp-jét újra kellene gondolni. Párbajból megszerezhető tapasztalatot ésszel emelni (ne úgy mint régen volt), erődről nem is beszélve. Kalandok pedig adhatnának lényegesebb tp-t, esetleg valami új kalandsort be lehetne hozni, ami nagyon sok régire épül, ami miatt a régieket is megéri megcsinálni, így nem csak monoton vakolók és pár megrögzött fanatikus meg hülye közössége lesz a west. Ugyancsak eredménypontok adjanak löttyöt, mert ez a pont a tp-re vonatkozik, de örömmel fogadnék képességpontot vagy bármit, ami miatt megéri végigszenvedni őket.

-Ha esetleg valaki kerizni akarna, NINCS top szerencsés meló, amire kereskedelem kell... A javításos őszintén szólva tetszik, aki kaszálni akar öltözzön, de az hallatlan, hogy a top keris melóhoz az építéses pontozás konkrétan az egyik legtökéletesebb (ha úszást és lovaglást leszámítjuk). Ergo nem elég, hogy kedvez az építőknek így is az update még megkapják a legjobb keris melót... Itt inkább magamba fojtanám a szót, mert nem biztos, hogy szalonképes szavakat tudnék kipöfögni magamból.

-A munkák szanaszét dobálása nem kifejezetten negatív, hanem inkább ambivalens érzelmeket kelt bennem, de jobban bosszant, mint örömmel tölt el, így ide vettem. Pozitív benne, hogy több van, nem csak 2 db, így nagyobb eséllyel ezüst. Minden nap lehet valamit találni. De pont itt kezdődik a gond. Találni, ezüstmelós script nélkül természetesen, mert az ugye csalás. Ha én tp-zni akarok 10 percessel vagy 15 seccel, akkor vagy "csaljak" vagy pedig töltsek el kb. 20 percet (1 hónap után, lehet rutinosabb az ember, akkor már tán 15 elég lesz) azzal, hogy kikeresgetem. Ergo ha eddig még 10 percezni lett volna kedvem templom helyett, akkor most kaptam még plusz egy esélyt arra, hogy meggondoljam magam. Templom pénzbe kerül, tea stb. ezt szokták mondani. Színtiszta melós szettben 10 percezni koktéllal (20000$) rágóval(3000$) és teával(2500$) számolva, a dobott cuccok eladásával event fegyverszett nélkül nem pluszos a buli, event fegyverszettel is elenyésző, ma leteszteltem... Megoldásként legalább azt az egy nyamvadt scriptet engedélyezzék már, hogy hátha eggyel több ember szánja mégis önszívatásra a fejét!

-Legutolsó sorban megemlíteném, hogy kerültek be középre új munkák, ugyanakkor összesen 5 db ezüst van egy nap. Ha esetleg ráérne valaki ott bent tp-zni/kerizni, akkor is szerencsés csillagállás kell, hogy valami értelmeset dobjon, ami az adott célnak megfelel. Javasolnék 7 de inkább 8 ezüstöt középen, hogy nagyobb legyen a választék.

Összességében csupán csak ennyi a meglátásom, aki eljutott ide az olvasásban, annak pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet!

Lehet menni építeni!
Nagyon szépen összeszedted. A konklúzió az egészből, hogy a játék legunalmasabb és legértelmetlenebb szegmense lett még inkább a "nyerő" stratégia és ez biztosan nem tesz jót a játékélménynek. A templom építés egy monoton, nulla élményt adó cselekedet. Játékot pedig élményért tol az ember. Hiába töltök tehát több időt a játékkal, aki napi 3 belépésnyi 1-1 percet rászán, simán elrakétáz mellettem fejlődésben. Így meg kissé lelombozó.
 
Fent