Továbbítva Szintemelős elmélkedés

Kanyim

Veteran Member
Most hogy elméletileg már csak néhány hónap és itt a szintemelős frissítés kicsit elmélkedem róla. Azt amiket érdekesnek gondoltok majd tovább külditek.
(Nem tudtam hogy csak beírjam az ötletekhez vagy külön hozzak létre egyet, de mivel eléggé hosszú lett inkább utóbbi mellett döntöttem)

Ezen ötletek megvalósítása a közelgő frissítésben legtöbb esetben csak néhány paraméter módosításából áll, mégis rengeteget jelentenének.

%-os felszerelések:

A legnagyobb félelem a szintemeléssel szemben az hogy a mai százalékos szettekkel hirtelen néhány félisten jelenne meg. Mert ahogy manapság nincs sok sansza egy 100as szintű játékosnak egy 150es ellen, úgy a 200asok ellen se lenne sok sansza a 150eseknek erődharcokban, TP és pénzszerző melókban de főleg párbajokban. Rengetegen azt csinálták hogy elrohantak 140es szintig (ami igen hamar teljesíthető) azt utána koncentrálhattak a játékra. Átlagban kb 7%-al volt csak gyengébb a felszerelésük mint egy 150es játékosnak, ez meg még simán megoldható hátrány. Na most egy 200as játékoshoz képest már sokkalta gyengébbek lennének, így nem sok lelkesedésük lenne elkezdeni a régi világokon a játékot. (Sokan azt csinálták hogy egy haldokló világon való kallódás helyett inkább beregisztráltak egy aktívabb világra. Esetleges új játékosokról ne is beszéljünk ezeken a világokon)
De ne csak az újoncokra gondoljunk. Sokan nem érdeklődtek a TP szerzés iránt azt ott állnak most kb 50millió ponttal. Bejön a szintemelés és felugranak pl 160as szintre. Ők is hirtelen igen nagy hátrányba kerülnének a 200as karakterekkel szemben.
Ez sokaknak elveheti a kedvét a játéktól, másokat meg eszement TP farmolásra fog ösztönözni. Viszont ebbe hamar beleunnának mert magasabb szinteken jelentős lenne 1-1 szint TP szükséglete. Kevesen vennék rá magukat most pl 2 év monoton TP hajszolásba mire értékelhető magasságokba jutnak.

Én ez ellen azt javasolnám hogy válasszuk külön a szetteket. Jöjjön be a szintemelés, de a jelenlegi összes szett százalékos skálázása álljon meg 150es szintnél. Tehát ugyanannyi pontot adjon 150-es, 170-es és 200as szinten is. Így nem jönnének létre hatalmas különbségek, mert a szettek ugyanannyi pontot adnak és már úgyis azok a dominánsak nem a pontozások.

Ezután vezessenek be egy "új" féle százalékos szett skálázást. Ezek skálázása már 200as szintig növekszik, de a százalékos értékeik kisebbek lesznek. Úgy lőjék be ezeket hogy 150es szinten gyengébbek legyenek mint a "régi" féle százalékos szettek. Kb 175ös szinten legyenek velük egyenlő erősségűek. Míg 200as szinten már erősebbek legyenek mint a "régiek" 150es szinten, de ne sokkalta erősebbek hanem csak pl 10%-al.

A következő tombolákon meg amikor jönnek be a szettek akkor jöjjön olyan szett ami a "régi" skálázás szerint van (tehát magasabb %-os érték de 150es szinten megáll) és jöjjön olyan szett is ami "új" skálázás szerint van (alacsonyabb %-os érték de 200as szintig növekszik). Ezáltal a sok TP-vel rendelkező játékosok is kapnak szetteket, de a 150es szint környékén lévő játékosok is kapnak mindig friss felszerelést. A tombolán érkező szetteket is meglehetne növelni 4-re hogy 2 "régi" és 2 "új" skálázású érkezzen mindig. (vagy ha marad 3 akkor felváltva érkezzen egyszer "régiből" egyszer "újból" a 2 szett) Nem kell ugyanolyan szetteknek jönniük pl hogy egy "régi" féle épitős és egy "új" féle építős. Simán lehetne hogy a "régiekből" most erődös jön, míg az "új" típusúakból meg párbajos.
Persze mindenki viselhet minden szettet, de 150 alatt a "régi" skálázásúakat éri meg, sőt még 160 fele is. Míg igen magas szinten már az "új" szettek a megérősek. De attól még ha valaki nem szerezte be a legújabb szettet simán hordhat 200as szinten egy 150es szintre lekorlátozott szettet is. Sőt mivel még jó néhány tombola mire az "új" skálázásos szettekből minden féle megérkezik (erőd, párbaj, tp, $...) jó ideig a "régebbieket" fogják hordani a nagyok is.

Így nem lennének TP farmolásra kényszerítve a játékosok, mert mindenki megtalálná a szintjéhez passzoló szettet, mégse lenne senki sem sokkalta erősebb. A felszerelések is jóval változatosabbak lennének. Pl az erődharcon nem az lenne hogy 1 talán 2 féle ruhában rohangál az összes tank. Hanem ezekben a típusúakban rohangálnak a 160 alattiak és amolyan típusúakban meg a 180 felettiek, mégis közel hasonló erősségűek lennének.
Olyanba bele sem megyek hogy az érkező új bolti cuccokat is belehetne úgy lőni hogy pl 170 környékén még azok is partiban legyenek a szettekkel és akkor még változatosabb lenne a felszerelés paletta.
Ez a %-os lefagyasztás az eddigi rögös cuccokra és a boltiakra is vonatkozzon természetesen ! Viszont idővel bejöhetnek majd olyan rögös darabok meg új boltiak amik már az "új" skálázás szerintiek lesznek.

Így megoldható hogy a nagy szintemelés nem szakítja szét a játékot. Mindenki megtalálja a szintjéhez passzoló megfelelő felszerelést, senki sincs fejlődésre kényszerítve. De ehhez szükséges hogy a "régi" szettekből is érkezzen mindig újabb a tombolákon valamint hogy 200as szinten ne legyünk sokkalta erősebbek mint 150es szinten, különben vagy TP hajszolásba kezd mindenki vagy elveszi a kedvét a játéktól.
Kellett már a szintemelés, de ésszel kell meglépni mert nagyon ellehet rontani a dolgokat vele. Én magam ellen beszélek, mert 5. vagyok a magyar westet nézve a TP rangsorban. Mégis a játék fennmaradása azt kívánná hogy amikor 200as szintre ugrok akkor ne legyek sokkal erősebb mint azok akik csak 160-as szintre ugornak.


200as szint tapasztalat szükséglete

Nagyon fontos hogy jól lőjék be hogy mennyivel növekszik majd minden újabb szintnél az előző szinthez képesti TP szükséglet. 140-150 között körülbelül mindig 100.000-el növekedett a szintlépéshez szükséges TP mennyisége. A 149->150-es szinthez így 1,86 millió kellett már. Ha csak ezt a 100.000-es növekedést tartják akkor 199->200as szintnél már 6,86 millió TP fog kelleni. Ezzel az a probléma hogy ennek a 10%-t megkapjuk 5 naponta, tehát 686.000-t. Ezzel szemben ha van egy pl 140es karakter az 5 naponta csak 87.000-t kap a belépéseiért. Tehát kb 600.000k előnyt kap a 200as szintű karakter egy 140es karakterhez képest csak a belépésekkel 5 naponta. Ha a kisebb napi 20 órában épít egy magas templomot amiért kap 6.000TP-t akkor az 5 nap alatt pont 600.000-t szerez. Tehát ha intenzíven is épít akkor se fog közeledni a nagyobb karakterre mert az annyival több belépési bónuszt kap.
Ezzel szemben ha csak 50.000-el növekednének szintenként a következő szint TP szükségletei akkor a 199->200as szint "csak" 4,36 millió TP lenne. A belépési bónuszuk is csak 436.000 lenne 5 naponta, tehát képes lenne egy kisebb karakter elviekben közeledni rájuk. (még ha nem is szélsebesen)
(Ha intenzívebben növekednének a szintek TP szükségletei és az utolsó szint pl 10milla TP-t kívánna.. akkor 5 naponta 1millió-t kapnának. Tehát még egy 150-es szintű játékos se tudna közeledni hozzájuk folyamatos építéssel se ! A 15 másodpercezést most nem nézem, mert igen kevesen élnek azzal)

A másik szempont az az hogy ne a belépési bónusz adja a legtöbb TP-t ! Ha napi 24 órában építek egy top templomon akkor 5 nap alatt 720.000TP szerezhető. Ha úgy megnőne a belépési bónusz hogy ennél többet kapok akkor már az lenne a fő tapasztalati forrás nem a különféle beállított munkák. Ezt mindenképpen jó lenne elkerülni !

Persze a mérleg másik oldala hogy ha kevésbé növekszik a szintenkénti TP szükséglet akkor a 200as szinthez nem kell majd olyan sok TP. Ha a 100.000-es szintenkénti TP növekedési ütem valósulna meg akkor kb 240millió TP kellene összességében a 200as szint eléréséhez. Ezt jelenleg 6 játékos éri el az egész magyar west-en. Ha a 50.000-es verzió valósulna meg akkor összesen kb 175millió kellene majd a 200as szinthez. Ezt 21-n érik el. (csak viszonyításnak megjegyzem hogy a 100milliós határt eddig 304 lépték át)
Mindenféleképpen rettenetesen soknak fog tűnni egy éppen csak 150es karakternek. De összességében igen kevesen ugranák meg azonnal a legmagasabb szintet. Az a néhány TP mániás ember miatt nem kéne meredekebb növekedési ütemet választani, mert akkor a belépési bónuszos 10% TP miatt nem lenne sansz közeledni hozzájuk. (No nem mintha lenne lehetőség sok 10 millió TP-t behozni, de legalább az elvi lehetőségét hagyjuk meg)
Ezeket átgondolva én egy szolidabb verziójú TP növekedési ütemet javaslok.

Többen is említették a 25%-os TP ital problémát.(cirkuszban nagyon könnyedén volt megszerezhető egy frissítés után) Nálunk geon+florin került be a cirkuszba, de volt olyan német világ amit indulás után nem sokkal tönkre is tett bekerülve oda. A felhalmozott készletekből adódó problémát én úgy oldanám meg hogy a jelenlegi (kék) TP-s italokat szintén lekorlátoznám 150es szintig. Tehát a játékos szintjének megfelelő de maximum a 150es szint X%-nak a tapasztalatát tartalmazza. Tehát ha pl 180as szinten is lövöm el a 25%-os kék TP-s lötyit az ugyanannyi TP-t fog adni mintha 150es szinten lőttem volna el. (Ezután majd belehetne hozni a cirkuszba a jelenlegi kék TP-s italok mellé pl zöldeket is amik meg olyanok lennének hogy legalább a 150es szint vagy ha magasabb a játékos szintje akkor annak a szintnek megfelelő tapasztalat X%-t tartalmazza. Ezek persze jóval ritkábbak lennének)


új munkák

Érkeznek új munkák is ami nagyon örömteli, de ezeket is jól kell belőni. Sokan javasolták hogy jelentősen növeljük meg a szerezhető tapasztalatot és ilyen 3000-4000TP-k repkedtek mondván hogy összemérhető legyen a templomépítéssel.
Ezzel az a probléma hogy sokan elfelejtik az ezüst munkákat és a TP-s szetteket ! Jelenleg az aligátorvadászat adja a legtöbb TP-t (385). Viszont ha ezüstben fordul elő akkor máris 577 tapasztalatot ad. Ezután elég csak az ingyenes Muertos szettbe öltözni ami 100% TP-t ad. Ekkor 1154TP üti majd a markunkat. Megemlítem hogy van olyan összeállítás is amikor ha mindent beröffentünk már a 2000TP is megkarcolható az ezüst krokin.
Na ha ebből indulunk ki és tényleg megérkeznek ilyen 4000TP-t adó munkák azok ezüst+muertos szett kombinációval már 12000TP-t fognak adni. (TP hajkurászóknál meg a 20000TP is befigyelhet vele) Ilyen értékeknél a templomépítést instant kinyírták. Eddig az adta a legtöbb tapasztalatot, de mellé semmi pénzt és terméket. Most ha lesz olyan hely ahol 2x annyi TP szerezhető és még mellé pénz és termék is esik...

De még itt van a 15másodpercezés. Jelenleg messze ez adja a legtöbb TP-t. Középen lévő ezüst munkákon körözve a megfelelő felszereléssel az óránkénti 30000TP lazán összehozható (izzadva és jó ezüst melókkal 35k+ is befigyelhet)
Ha most 10x ennyi TP-t fognak adni a munkák akkor már óránként 300000TP-t fogunk tudni szerezni. Ez egy óra alatt több mint a duplája annak mint ami 1 napos top templom építéssel szerezhető !

Kell erősíteni a melókon de ésszel és mértékkel. Ha csak 3x annyi TP-t fognak adni mint a mostaniak akkor is ezüst melókon egy ingyenes TP-s szettel is befigyel a 3000TP, míg a megfelelő felszereléssel 6000TP is megközelíthető ami már a templomépítés szintje (de ez pénzt és terméket is ad)
Én kb 2x nagyon maximum 3x ennyi TP-t adó munkákat tudnék elképzelni, különben a templomépítés kinyíródik. (azt utána nem lehet évente kihozni újabb templomépítős szetteket a tombolákon)
Tudom erre lehet azt mondani hogy kell a magas TP-t adó munka, mert hatalmas TP-t kell megugrani a következő szintekhez. De akkor növeljék vele a templomépítésért kapható tapasztalatot is, hogy ha nem is sokkal de azért még mindig az adja a legtöbb tapasztalatot órás összevetésben. Bár legegyszerűbb lenne elébe menni a dolgoknak és nem olyan meredek TP növekedési ütemet beállítani a szintekhez.

Remélem jön új "kereskedős" meló is ahol még értékesebb cuccokat lehet majd lelni. De jó lenne ha ez végre nem kereskedelmes lenne, mert akkor az utazó kereskedő mellett még ezt is lehetne végezni. Ez követeljen meg valamiféle másik pontozást. (pl ékszerjavítás :3x kézügyesség+reflex+kitartás.. de lehet felőlem bármi csak a karizma-kereskedelem vonalról szakadjunk el) Valamint ami a legértékesebb cuccokat adja az ne adjon jó pénzt. Kelljen választani hogy ez vagy az a fontos.


Jó lenne ha ismét lenne értelme a pontozásnak a melók terén. Egy jól felszerelt 150es karakter mindent tud végezni pontozástól függetlenül. Én full építésen átöltözgetve csak néhányat nem érek el 5 arany csákánnyal. (de azokat is legalább 2-3 arany csákánnyal tudom csinálni) A mai szettek annyi pontot adnak hogy kb lényegtelen a pontozásod. Ez az idővel érkező újabb szetteknél csak még jobban így lesz.
Én azt javasolnám hogy a most érkező új munkák közül néhány "különleges" legyen és ne nézze a felszerelésedet csak a pontozásodat. (pl jelölje őket egy vörös kör vagy mittom) Ez állandóan vonatkozzon annak a néhány féle munkának az összes előfordulására a térképen. Ezekre a melókra így már ténylegesen rá kelljen pontozni, ne lehessen az hogy mindenki elér mindent. Igenis legyen értéke annak ha majd valaki rápontoz egy ilyen új munkára és így ő tudja eladni majd annak az értékes termékeit. Persze lehetnek ezek is arany vagy ezüst melók ugyanúgy. (pl az egyik új meló neve legyen a régészet és ez a munka minden esetben csakis a pontozásodat fogja nézni, sosem lesz elérhető sok sérülés nélkül csak ha rápontozol)
Így lenne értelme ismét pontozni néhány munkára (most kb csak a kereskedősök pontoznak kimondottan munkára) A cirkuszban kilehetne hozni majd olyan buffokat amik ezekhez a különleges melókhoz adnak munkapontot. Hisz a mai világban ilyen 50 munkapont valamire féle buffoknak nincs értelme. Na ezeknél a munkáknál már lenne értelmük. (Idővel majd bejöhet olyan rögös ruhadarab ami bónusza az lesz hogy pl 100 pont a vörös munkákra is stb)
 

t.p.p.

A megmondó ember
Azért megnézném azok arcát akik 2-3 éve építenek és most kiderülne , hogy semmit nem érnének vele :D Mert úgye mit ér a szint, ha nem ad több pontot? :D
( Úgy mondom ezt , hogy életembe nem építettem és csak napikkal fejlődtem 150re.)
 

Kanyim

Veteran Member
Azért megnézném azok arcát akik 2-3 éve építenek és most kiderülne , hogy semmit nem érnének vele :D Mert úgye mit ér a szint, ha nem ad több pontot? :D
( Úgy mondom ezt , hogy életembe nem építettem és csak napikkal fejlődtem 150re.)
A magyar világokon a 4. és 5. legtöbb tapasztalati ponttal párom és én rendelkezünk, valamint még 2 emberrel beszéltünk akiknek szintén 200+ mililó pontjuk van. Egyikünk se bánná ezt, mert mind belátjuk hogy ha csak simán átírják a jelenlegi 150es korlátot 200ra akkor instant kifarolna a maradék játékosok egy nem elhanyagolható része.
Eleve a legtöbben a rangsor miatt csinálják ezt nem a majdani előnyök miatt. Valamint lesznek előnyök hisz a szintlépéses pontokat megkapjuk, valamint azért erősebbek lennénk kicsivel magas szinten. De itt a megfelelő arányok a lényegek. Ha csak simán a jelenlegi szettekkel történne meg a frissítés akkor a jelenlegi 150esek hirtelen akkora erőt képviselnének néhány emberrel szemben mint most a 100as színtűek. És ezen nem néhány hónap hanem csak évek alatt lehetne változtatni.
 

Klar

Community Manager
Ex-Csapattag
Most hogy elméletileg már csak néhány hónap és itt a szintemelős frissítés kicsit elmélkedem róla. Azt amiket érdekesnek gondoltok majd tovább külditek.
(Nem tudtam hogy csak beírjam az ötletekhez vagy külön hozzak létre egyet, de mivel eléggé hosszú lett inkább utóbbi mellett döntöttem)

Ezen ötletek megvalósítása a közelgő frissítésben legtöbb esetben csak néhány paraméter módosításából áll, mégis rengeteget jelentenének.

%-os felszerelések:

A legnagyobb félelem a szintemeléssel szemben az hogy a mai százalékos szettekkel hirtelen néhány félisten jelenne meg. Mert ahogy manapság nincs sok sansza egy 100as szintű játékosnak egy 150es ellen, úgy a 200asok ellen se lenne sok sansza a 150eseknek erődharcokban, TP és pénzszerző melókban de főleg párbajokban. Rengetegen azt csinálták hogy elrohantak 140es szintig (ami igen hamar teljesíthető) azt utána koncentrálhattak a játékra. Átlagban kb 7%-al volt csak gyengébb a felszerelésük mint egy 150es játékosnak, ez meg még simán megoldható hátrány. Na most egy 200as játékoshoz képest már sokkalta gyengébbek lennének, így nem sok lelkesedésük lenne elkezdeni a régi világokon a játékot. (Sokan azt csinálták hogy egy haldokló világon való kallódás helyett inkább beregisztráltak egy aktívabb világra. Esetleges új játékosokról ne is beszéljünk ezeken a világokon)
De ne csak az újoncokra gondoljunk. Sokan nem érdeklődtek a TP szerzés iránt azt ott állnak most kb 50millió ponttal. Bejön a szintemelés és felugranak pl 160as szintre. Ők is hirtelen igen nagy hátrányba kerülnének a 200as karakterekkel szemben.
Ez sokaknak elveheti a kedvét a játéktól, másokat meg eszement TP farmolásra fog ösztönözni. Viszont ebbe hamar beleunnának mert magasabb szinteken jelentős lenne 1-1 szint TP szükséglete. Kevesen vennék rá magukat most pl 2 év monoton TP hajszolásba mire értékelhető magasságokba jutnak.

Én ez ellen azt javasolnám hogy válasszuk külön a szetteket. Jöjjön be a szintemelés, de a jelenlegi összes szett százalékos skálázása álljon meg 150es szintnél. Tehát ugyanannyi pontot adjon 150-es, 170-es és 200as szinten is. Így nem jönnének létre hatalmas különbségek, mert a szettek ugyanannyi pontot adnak és már úgyis azok a dominánsak nem a pontozások.

Ezután vezessenek be egy "új" féle százalékos szett skálázást. Ezek skálázása már 200as szintig növekszik, de a százalékos értékeik kisebbek lesznek. Úgy lőjék be ezeket hogy 150es szinten gyengébbek legyenek mint a "régi" féle százalékos szettek. Kb 175ös szinten legyenek velük egyenlő erősségűek. Míg 200as szinten már erősebbek legyenek mint a "régiek" 150es szinten, de ne sokkalta erősebbek hanem csak pl 10%-al.

A következő tombolákon meg amikor jönnek be a szettek akkor jöjjön olyan szett ami a "régi" skálázás szerint van (tehát magasabb %-os érték de 150es szinten megáll) és jöjjön olyan szett is ami "új" skálázás szerint van (alacsonyabb %-os érték de 200as szintig növekszik). Ezáltal a sok TP-vel rendelkező játékosok is kapnak szetteket, de a 150es szint környékén lévő játékosok is kapnak mindig friss felszerelést. A tombolán érkező szetteket is meglehetne növelni 4-re hogy 2 "régi" és 2 "új" skálázású érkezzen mindig. (vagy ha marad 3 akkor felváltva érkezzen egyszer "régiből" egyszer "újból" a 2 szett) Nem kell ugyanolyan szetteknek jönniük pl hogy egy "régi" féle épitős és egy "új" féle építős. Simán lehetne hogy a "régiekből" most erődös jön, míg az "új" típusúakból meg párbajos.
Persze mindenki viselhet minden szettet, de 150 alatt a "régi" skálázásúakat éri meg, sőt még 160 fele is. Míg igen magas szinten már az "új" szettek a megérősek. De attól még ha valaki nem szerezte be a legújabb szettet simán hordhat 200as szinten egy 150es szintre lekorlátozott szettet is. Sőt mivel még jó néhány tombola mire az "új" skálázásos szettekből minden féle megérkezik (erőd, párbaj, tp, $...) jó ideig a "régebbieket" fogják hordani a nagyok is.

Így nem lennének TP farmolásra kényszerítve a játékosok, mert mindenki megtalálná a szintjéhez passzoló szettet, mégse lenne senki sem sokkalta erősebb. A felszerelések is jóval változatosabbak lennének. Pl az erődharcon nem az lenne hogy 1 talán 2 féle ruhában rohangál az összes tank. Hanem ezekben a típusúakban rohangálnak a 160 alattiak és amolyan típusúakban meg a 180 felettiek, mégis közel hasonló erősségűek lennének.
Olyanba bele sem megyek hogy az érkező új bolti cuccokat is belehetne úgy lőni hogy pl 170 környékén még azok is partiban legyenek a szettekkel és akkor még változatosabb lenne a felszerelés paletta.
Ez a %-os lefagyasztás az eddigi rögös cuccokra és a boltiakra is vonatkozzon természetesen ! Viszont idővel bejöhetnek majd olyan rögös darabok meg új boltiak amik már az "új" skálázás szerintiek lesznek.

Így megoldható hogy a nagy szintemelés nem szakítja szét a játékot. Mindenki megtalálja a szintjéhez passzoló megfelelő felszerelést, senki sincs fejlődésre kényszerítve. De ehhez szükséges hogy a "régi" szettekből is érkezzen mindig újabb a tombolákon valamint hogy 200as szinten ne legyünk sokkalta erősebbek mint 150es szinten, különben vagy TP hajszolásba kezd mindenki vagy elveszi a kedvét a játéktól.
Kellett már a szintemelés, de ésszel kell meglépni mert nagyon ellehet rontani a dolgokat vele. Én magam ellen beszélek, mert 5. vagyok a magyar westet nézve a TP rangsorban. Mégis a játék fennmaradása azt kívánná hogy amikor 200as szintre ugrok akkor ne legyek sokkal erősebb mint azok akik csak 160-as szintre ugornak.


200as szint tapasztalat szükséglete

Nagyon fontos hogy jól lőjék be hogy mennyivel növekszik majd minden újabb szintnél az előző szinthez képesti TP szükséglet. 140-150 között körülbelül mindig 100.000-el növekedett a szintlépéshez szükséges TP mennyisége. A 149->150-es szinthez így 1,86 millió kellett már. Ha csak ezt a 100.000-es növekedést tartják akkor 199->200as szintnél már 6,86 millió TP fog kelleni. Ezzel az a probléma hogy ennek a 10%-t megkapjuk 5 naponta, tehát 686.000-t. Ezzel szemben ha van egy pl 140es karakter az 5 naponta csak 87.000-t kap a belépéseiért. Tehát kb 600.000k előnyt kap a 200as szintű karakter egy 140es karakterhez képest csak a belépésekkel 5 naponta. Ha a kisebb napi 20 órában épít egy magas templomot amiért kap 6.000TP-t akkor az 5 nap alatt pont 600.000-t szerez. Tehát ha intenzíven is épít akkor se fog közeledni a nagyobb karakterre mert az annyival több belépési bónuszt kap.
Ezzel szemben ha csak 50.000-el növekednének szintenként a következő szint TP szükségletei akkor a 199->200as szint "csak" 4,36 millió TP lenne. A belépési bónuszuk is csak 436.000 lenne 5 naponta, tehát képes lenne egy kisebb karakter elviekben közeledni rájuk. (még ha nem is szélsebesen)
(Ha intenzívebben növekednének a szintek TP szükségletei és az utolsó szint pl 10milla TP-t kívánna.. akkor 5 naponta 1millió-t kapnának. Tehát még egy 150-es szintű játékos se tudna közeledni hozzájuk folyamatos építéssel se ! A 15 másodpercezést most nem nézem, mert igen kevesen élnek azzal)

A másik szempont az az hogy ne a belépési bónusz adja a legtöbb TP-t ! Ha napi 24 órában építek egy top templomon akkor 5 nap alatt 720.000TP szerezhető. Ha úgy megnőne a belépési bónusz hogy ennél többet kapok akkor már az lenne a fő tapasztalati forrás nem a különféle beállított munkák. Ezt mindenképpen jó lenne elkerülni !

Persze a mérleg másik oldala hogy ha kevésbé növekszik a szintenkénti TP szükséglet akkor a 200as szinthez nem kell majd olyan sok TP. Ha a 100.000-es szintenkénti TP növekedési ütem valósulna meg akkor kb 240millió TP kellene összességében a 200as szint eléréséhez. Ezt jelenleg 6 játékos éri el az egész magyar west-en. Ha a 50.000-es verzió valósulna meg akkor összesen kb 175millió kellene majd a 200as szinthez. Ezt 21-n érik el. (csak viszonyításnak megjegyzem hogy a 100milliós határt eddig 304 lépték át)
Mindenféleképpen rettenetesen soknak fog tűnni egy éppen csak 150es karakternek. De összességében igen kevesen ugranák meg azonnal a legmagasabb szintet. Az a néhány TP mániás ember miatt nem kéne meredekebb növekedési ütemet választani, mert akkor a belépési bónuszos 10% TP miatt nem lenne sansz közeledni hozzájuk. (No nem mintha lenne lehetőség sok 10 millió TP-t behozni, de legalább az elvi lehetőségét hagyjuk meg)
Ezeket átgondolva én egy szolidabb verziójú TP növekedési ütemet javaslok.

Többen is említették a 25%-os TP ital problémát.(cirkuszban nagyon könnyedén volt megszerezhető egy frissítés után) Nálunk geon+florin került be a cirkuszba, de volt olyan német világ amit indulás után nem sokkal tönkre is tett bekerülve oda. A felhalmozott készletekből adódó problémát én úgy oldanám meg hogy a jelenlegi (kék) TP-s italokat szintén lekorlátoznám 150es szintig. Tehát a játékos szintjének megfelelő de maximum a 150es szint X%-nak a tapasztalatát tartalmazza. Tehát ha pl 180as szinten is lövöm el a 25%-os kék TP-s lötyit az ugyanannyi TP-t fog adni mintha 150es szinten lőttem volna el. (Ezután majd belehetne hozni a cirkuszba a jelenlegi kék TP-s italok mellé pl zöldeket is amik meg olyanok lennének hogy legalább a 150es szint vagy ha magasabb a játékos szintje akkor annak a szintnek megfelelő tapasztalat X%-t tartalmazza. Ezek persze jóval ritkábbak lennének)


új munkák

Érkeznek új munkák is ami nagyon örömteli, de ezeket is jól kell belőni. Sokan javasolták hogy jelentősen növeljük meg a szerezhető tapasztalatot és ilyen 3000-4000TP-k repkedtek mondván hogy összemérhető legyen a templomépítéssel.
Ezzel az a probléma hogy sokan elfelejtik az ezüst munkákat és a TP-s szetteket ! Jelenleg az aligátorvadászat adja a legtöbb TP-t (385). Viszont ha ezüstben fordul elő akkor máris 577 tapasztalatot ad. Ezután elég csak az ingyenes Muertos szettbe öltözni ami 100% TP-t ad. Ekkor 1154TP üti majd a markunkat. Megemlítem hogy van olyan összeállítás is amikor ha mindent beröffentünk már a 2000TP is megkarcolható az ezüst krokin.
Na ha ebből indulunk ki és tényleg megérkeznek ilyen 4000TP-t adó munkák azok ezüst+muertos szett kombinációval már 12000TP-t fognak adni. (TP hajkurászóknál meg a 20000TP is befigyelhet vele) Ilyen értékeknél a templomépítést instant kinyírták. Eddig az adta a legtöbb tapasztalatot, de mellé semmi pénzt és terméket. Most ha lesz olyan hely ahol 2x annyi TP szerezhető és még mellé pénz és termék is esik...

De még itt van a 15másodpercezés. Jelenleg messze ez adja a legtöbb TP-t. Középen lévő ezüst munkákon körözve a megfelelő felszereléssel az óránkénti 30000TP lazán összehozható (izzadva és jó ezüst melókkal 35k+ is befigyelhet)
Ha most 10x ennyi TP-t fognak adni a munkák akkor már óránként 300000TP-t fogunk tudni szerezni. Ez egy óra alatt több mint a duplája annak mint ami 1 napos top templom építéssel szerezhető !

Kell erősíteni a melókon de ésszel és mértékkel. Ha csak 3x annyi TP-t fognak adni mint a mostaniak akkor is ezüst melókon egy ingyenes TP-s szettel is befigyel a 3000TP, míg a megfelelő felszereléssel 6000TP is megközelíthető ami már a templomépítés szintje (de ez pénzt és terméket is ad)
Én kb 2x nagyon maximum 3x ennyi TP-t adó munkákat tudnék elképzelni, különben a templomépítés kinyíródik. (azt utána nem lehet évente kihozni újabb templomépítős szetteket a tombolákon)
Tudom erre lehet azt mondani hogy kell a magas TP-t adó munka, mert hatalmas TP-t kell megugrani a következő szintekhez. De akkor növeljék vele a templomépítésért kapható tapasztalatot is, hogy ha nem is sokkal de azért még mindig az adja a legtöbb tapasztalatot órás összevetésben. Bár legegyszerűbb lenne elébe menni a dolgoknak és nem olyan meredek TP növekedési ütemet beállítani a szintekhez.

Remélem jön új "kereskedős" meló is ahol még értékesebb cuccokat lehet majd lelni. De jó lenne ha ez végre nem kereskedelmes lenne, mert akkor az utazó kereskedő mellett még ezt is lehetne végezni. Ez követeljen meg valamiféle másik pontozást. (pl ékszerjavítás :3x kézügyesség+reflex+kitartás.. de lehet felőlem bármi csak a karizma-kereskedelem vonalról szakadjunk el) Valamint ami a legértékesebb cuccokat adja az ne adjon jó pénzt. Kelljen választani hogy ez vagy az a fontos.


Jó lenne ha ismét lenne értelme a pontozásnak a melók terén. Egy jól felszerelt 150es karakter mindent tud végezni pontozástól függetlenül. Én full építésen átöltözgetve csak néhányat nem érek el 5 arany csákánnyal. (de azokat is legalább 2-3 arany csákánnyal tudom csinálni) A mai szettek annyi pontot adnak hogy kb lényegtelen a pontozásod. Ez az idővel érkező újabb szetteknél csak még jobban így lesz.
Én azt javasolnám hogy a most érkező új munkák közül néhány "különleges" legyen és ne nézze a felszerelésedet csak a pontozásodat. (pl jelölje őket egy vörös kör vagy mittom) Ez állandóan vonatkozzon annak a néhány féle munkának az összes előfordulására a térképen. Ezekre a melókra így már ténylegesen rá kelljen pontozni, ne lehessen az hogy mindenki elér mindent. Igenis legyen értéke annak ha majd valaki rápontoz egy ilyen új munkára és így ő tudja eladni majd annak az értékes termékeit. Persze lehetnek ezek is arany vagy ezüst melók ugyanúgy. (pl az egyik új meló neve legyen a régészet és ez a munka minden esetben csakis a pontozásodat fogja nézni, sosem lesz elérhető sok sérülés nélkül csak ha rápontozol)
Így lenne értelme ismét pontozni néhány munkára (most kb csak a kereskedősök pontoznak kimondottan munkára) A cirkuszban kilehetne hozni majd olyan buffokat amik ezekhez a különleges melókhoz adnak munkapontot. Hisz a mai világban ilyen 50 munkapont valamire féle buffoknak nincs értelme. Na ezeknél a munkáknál már lenne értelmük. (Idővel majd bejöhet olyan rögös ruhadarab ami bónusza az lesz hogy pl 100 pont a vörös munkákra is stb)
Köszönöm, hogy megfogalmaztad és ilyen részletesen leírtad a gondolataidat. Mindenképpen lefordítom angolra és továbbítom a munkatársamnak. :)
 
Fent