InnoGames interjúk

Státusz
Nem lehet hozzászólni.

DeletedUser

Vendég
Kedves játékosok!

Gondolom már ti is tűkön ülve várjátok a következő verzió megjelenését, nem mellékesen pedig tovább izzadtok ebben a nagy melegben.

Habár a 2.0 végleges dátuma még nem ismert, a következő hetekben várhatóan már megjelenik majd a bétán, hogy elkezdhessétek a hibajelzéseket beküldeni nekünk.

Hogy addig se unatkozzatok annyira, a Westen és a West körül dolgozók (szigorúan az ebédidejükben) egyesével megválaszolnak egy sor kérdést, ezeket külön hozzászólásokban olvashatjátok majd.
 

DeletedUser

Vendég
És íme az első interjú:

Mutatkozz be kérlek, és mondd el, mivel foglalkozol pontosan?

Sziasztok, a nevem Thorsten, és én vagyok a The West termék menedzsere. Ez azt jelenti, hogy az én dolgom határidőket felállítani, megtervezni, hogy melyik fejlesztés valósuljon meg és mikorra, és melyiket vessük el. Ezen kívül a csapattal is én foglalkozom, azaz az én felelősségem, hogy a csapat nyugodtan végezhesse a dolgát.

Mindig is ezzel foglalkoztál?

Nem, eredetileg a német The West brigádvezetője voltam, ahonnan 1 év után léptettek elő. Emiatt mondhatom, hogy sokkal inkább vagyok közösség-centrikus mint üzletember.

Hányan dolgoznak az új frissítésen?

2 grafikus, 2 játék tervező, 7 programozó és persze a termék menedzser és a brigádvezetők.

Mikor döntötted el, hogy mi kerüljön bele ebbe a frissítésbe?

Az új térkép ötlete már régen ott volt a megvalósítandó dolgok listáján, szerintem már legalább 2 éve, de mindig annyi minden más jött közbe, hogy folyamatosan elhalasztottuk. Az előző év végén aztán erőt vettünk magunkon és elhatároztuk, hogy 2012-ben márpedig megcsináljuk a West 2.0-át, és elkezdtük kitalálni, hogy mi kerüljön bele, így például az új térkép, az új felület, stb. A munkákkal kapcsolatos változások, illetve további apróságok, amik főként az új játékosoknak szólnak csak később kerültek be ebbe a tervbe, valamikor a tavasz elején. Eleinte a West 2.0 főleg csak grafikai fejlesztésekről szólt, de mára már boldogan mondhatom, hogy a sikerült megoldanunk pár régi problémát, így például a kezdeti szakasz unalmasságát, vagy a játék elején felugró segítség újragondolását.

Elárulod, mi lesz a következő fejlesztés?

Természetesen még elég sok a munka a 2.0-ával. De a következő nagy dolog az új városnézet lesz, és persze a beígért párbajrendszer módosítást sem felejtettük el.

Már meg is indult a munka a 2.01 vagy 2.1-es verzión?

A fejlesztőink már most a 2.01-es verziót használják, de ennek csak technikai okai vannak, hivatalosan ez persze a 2.0-ás frissítés lesz, és jelenleg minden erőnkkel erre koncentrálunk.

Mire vagy a legbüszkébb a 2.0-ás frissítéssel kapcsolatban?

A legbüszkébb az új térképre vagyok, elképesztően jól néz ki, és őszintén szólva nem is számítottam rá, hogy ennyire érdekesre sikerül. Ezen kívül örülök még az új munka rendszernek is, azt gondolom, hogy ez sokat segít majd a játékon anélkül, hogy radikálisan megváltoztatnánk mindent.

Mi a helyzet az egyedi város kinézettel, épület elrendezéssel?

Sajnos ezek a 2.0-ás verzióban még nem lesznek benne, mivel nincs elég emberünk ahhoz, hogy mindent egyszerre változtassunk meg. Ettől még mindig tetszik ez az ötlet, és a következő frissítések egyikében biztosan megvalósul majd.

Miért szűnik meg a póker?

Sajnos úgy éreztük, hogy a póker nem működött úgy, ahogy mi szerettük volna. Túl sok hiba volt benne, ezek között voltak igencsak alapvető hibák is, amik már az elején félresiklottak. Úgy láttuk, hogy senkinek sem tetszik igazán, és bár igen, kijavíthattunk volna minden hibát, ettől még úgy gondoltuk, hogy jobban járunk, ha más funkciókra koncentrálunk. Természetesen sokat segített volna, ha a játékosok a karakterük tényleges pénzével játszhattak volna, de úgy érezzük, hogy ez is csak ideig-óriág segített volna. Annyi újítás lesz a 2.0-ában, hogy a póker már szinte feleslegessé válik mellettük, és "a kevesebb néha több".

Mi a helyzet az Androidos és iOS-es mobil alkalmazással? Lesz ilyen valaha?

Folyamatosan tervezzük, hogy szeretnénk egy ilyen alkalmazást, de még nem indult el a fejlesztés. Biztosan lesz ilyen, csak nem tudom megmondani, hogy mikor - talán jövőre.
 
Utoljára egy moderátor szerkesztette:

DeletedUser

Vendég
Folytatódik az interjúsorozat egy újabb áldozattal:

Mutatkozz be kérlek, és mondd el, mivel foglalkozol pontosan?

Sziasztok, a nevem Thorben, és a The West vezető fejlesztője vagyok. Ez azt jelenti, hogy a játékkal kapcsolatos technikai döntéseket nekem kell meghoznom. Ezen felül magam is sokat dolgozok a játékon, illetve a többi fejlesztő munkáját is felügyelem. És ha ez még nem lenne elég, folyamatosan megbeszélésekre járok. :)

Mindig is ezzel foglalkoztál?

Nem. 5 éve kezdtem az InnoGamesnél dolgozni. Az első félévben a Klánháború csapatában voltam, és rengeteget kellett tanulnom a programozásról. Később a The West admin oldalát fejlesztettem, majd átkerültem a pénzügyi oldal fejlesztői közé. 2010 május 1-én kerültem vissza a Westhez, ekkor Zet volt a vezető fejlesztő. Később, amikor Zetnek megszületett a gyereke, és ezért szabadságot vett ki én vettem át a vezetőfejlesztői pozíciót, és így is maradt.

Mikor kezdtél el dolgozni az új verzión?

Ténylegesen május 15-én indult meg a fejlesztés. Persze korábban is csináltunk már dolgokat, takarítottunk a kódban, konvertáltuk az ablakokat az új kinézetre, de a tényleges munka a 2.0-án 15-én kezdődött el.

Mik a főbb technikai fejlesztések a The West 2.0-ában? Mi különbözteti meg az 1.x-es verzióktól?

Természetesen az új térkép, ez teljesen más, mint az eddigi volt. Az előző térkép alig pár képből épült fel, ami folyamatosan ismétlődött, ráadásul egy elég primitív szerkesztővel csinálták meg még 2008-ban.
Ehhez képest az új térkép kész időutazás. Itt külön szintek vannak az egyes elemeknek, így például a háttérnek, a fáknak, stb. Ezáltal könnyen tudunk egymásra pakolni dolgokat, úgy, hogy azok szépen fedjék egymást, ezáltal minimálisra csökkentve az ismétlődést a térképen. A játékosoknak az új térkép igazi előnyét az adja, hogy manuálisan csinálták a térképet szerkesztők, így teljesen egyedi lesz minden megye.
Persze rengeteg dolgunk volt a háttérben is. A térkép, a városok, erődök, munkák kiszolgálását végző kódot teljesen lecseréltük és optimalizáltuk. A játékosok ebből nem sokat látnak, de nekünk hatalmas öröm, hogy megszabadulhattunk rengeteg régi kódtól és elképzeléstől. Ezen kívül végre megszabadultunk a MooTools nevű JavaScript motorunktól, és mindenhol jQuery-re cseréltük őket.
Ne felejtsük el azt se, hogy a térképpel együtt a felület is teljesen megújul. A 2.0-ás verzió megjelenésére minden ablakot lecserélünk az új kinézetre, és a kezelőfelület is új lesz. Persze eltart majd egy darabig, mire hozzászoknak a játékosok, de szerintünk sokkal használhatóbb, és persze modernebb kinézetet kap így a játék.

A 2.0-ával egy új játékot kapunk, vagy ez inkább az 1.x továbbfejlesztése?

Inkább csak a továbbfejlesztése. A The West 2.0 legfőbb célja az volt, hogy egy komolyabb ráncfelvarráson essen át a játék kinézete úgy, hogy jobban emlékeztessen egy szerepjátékra, maga a játékmenet nem sokban különbözik a korábbi verzióktól.

Ennek a sok technikai fejlesztésnek köszönhetően lesznek olyan fejlesztések is, amik eddig nem voltak lehetségesek?

Szerintem igen. Rengeteg kódot egyszerűsítettünk le, optimalizáltunk, megoldottunk több furcsaságot, ami évekig nyomasztott minket. Ráadásul az új felülettel rengeteg szabad helyet nyertünk, így könnyebben tudunk majd újabb király fejlesztéseket csinálni.

Mi a helyzet az Androidos és iOS-es mobil alkalmazással? Lesz ilyen valaha?

Természetesen tervben van egy natív alkalmazás fejlesztése Androidra és iOS-re, de ezt valószínűleg az erre hivatott csapat fogja csinálni.
 
Státusz
Nem lehet hozzászólni.
Fent