MPI - gyakorlott játékos szemmel

  • Témaindító DeletedUser17478
  • Kezdés ideje

Shadow Bandit

Veteran Member
Sziasztok!

Úgy gondolom van némi tapasztalatom MPI-ben és szeretném ezt továbbadni/közvetíteni azok felé akik nem ismerik a játékot illetve akik kezdők. Ennek célja az lenne hogy megszerettessem a játékot, és többen kipróbáljátok. ;)

Nos,ez a levél profin megtaníthat játszani ha figyelmesen elolvasod,és megtanulod de persze alkalmazni is kell! :cool:

NÉV:
Az MPI egy Többjátékos játék a The westen belül, más néven Kalandnak illetve Tombsone lerohanásának hívjuk. De általában ha azt írom MPI akkor mindenki tudja miről lehet szó. ;)(Multiplayer Instances) Mulitu-M Player-P Instances-I

INFO KEZDŐNEK
A Játékot bárki játszhatja szinttől és egyebektől független.Ha nincs fegyvered akkor Berakhatod a kezdő ablak megjelenése után is illetve ruhát cserélhetsz. :D

KEZDÉS
Csatlakozz gombra kell nyomni és türelmesen várakozni, a várakozási idő attól függ mennyien játszanak jelenleg. Bármelyik világról játszhatsz, és ez egy összevont játék. tehát gyakori hogy nem mindenki ugyanarról a szerverről játszik az adott menetben. ;)

INFÓ MINDENKINEK

A játék időtartalma eltérő de szerintem maximum 25-30 percet vesz igénybe egy kör.
A játékot Csak PC-ről ajánlom játszani, de ha nagyon akarod telefonon is tudod, a Puffin böngésző alkalmas erre.

KEZDŐKNEK ISMERTETŐ
Az MPI harcban 2 csapat méri össze erejét. a csapatok lehetnek 3v3/4v4/5v5 De a kevés játékos miatt ritka az 5v5 meccs.
A piros és a kék csapat, a chatet nyilván nem látja az ellenfél csapata, így alkalmas taktikai megbeszélésekre :) A játék körökből áll, és Középen fent mutatja mikor telik le az adott kör. Minden körben 2 scriptet választhatsz amit használni fogsz. De nem kötelező . Ha akarsz nem csinálsz semmit.

(A kezdő ablak megjelenése után ahol látszanak a csapatok, ki kivel van stb. akkor kiléphetsz a játékból, azonban ha kilépsz akkor 10 percig nem csatlakozhatsz újra, és másoknak is várni kell új játékra ugyanis őket is kidobja.) :(

Amikor nem lép ki senki, akkor viszont : választhatsz 3 skillt amit nem változtathatsz utánna ha elindult a meccs. Ezekkel fogsz játszani.

Mi az a ,,skill" és hogyan kell használni ?


A skill egyfajta képesség, mint említettem egy körben kettőt nyomhatsz el.
Kötelező kiválasztani mind a hármat amit használsz majd. :)

Mármint... jobb ha választassz időben :D és 3/3 megvan.( Ha nincs meg akkor annyival kell játszanod amennyi az alap + amit te raktál még be.)

KÉPESSÉGEK/SKILLEK

Mozgás: Ezt nem te választhatod ki, mindenkinek megvan :) Ha elindult a játék rányomsz az ikonjára odalent, és húzod a nyilat pályán ahova menni akarsz majd katt és kövi körben már ott is vagy, ha a kék mezőn nem húzod túl :D Minden körben használható.

Lövés:Mindenkinek van. Ez egyértelmű, csapattársat nem tusz lőni :D de ha nincs útban semmi akkor lehetőséged van eltalálni az ellenfeled. viszont ha útban van a csapattársad akkor könnyen lehet hogy megakad benne a lövedék :) Minden körben használható.

Általad választottak (max3):

Gyógyítás: Az adott kék mezőn belül (5 mező) egyetlen csapattársadat gyógyíthatod vagy magadat is. Maximális életerő 5%-áig. Ennek kell újratöltődési idő is ami 3 kör, ez azt jelenti 3 körig nem használhatod ha elhasználtad.

Területi gyógyítás: Hasonlóan működik az előzőhöz, csak minden játékost gyógyít (csapattársat) aki (5 mezőn belül van) magadat is. Ez a HIÁNYZÓ életerő 5%-áig tölt. Újratöltődés: 5 kör

Gyorslövés: Két egymást követő lövést adsz le, nincs hatótáv, de a lövedék ütközhet.
A lövések gyengébbek mint egy átlag lövés, de kettő van, így hatékonyabb is.

Inspirálás: Minden csapattársad sebzését növeled (5 mezőn belül) 3 kör alatt töltődik újra. (érdemes használni)

Hordó: Öt hordót rak le egy választott irányba, ami felfog egy lövést és korlátozza a mozgást. (hatótáv 1 mező) És 3 kör a töltődése.

Sasszem: A következő lövésed 50%-kal pontosabb lesz, és 20%-kal több esélyed lesz a kritikus találatra. ha egy körben előbb benyomod ezt, és utánna a lövést akkor értelem szerűen elhasználódik rá. ha lövés után akkor következő körben megmarad. (3 kör töltődés)

Kígyólövés: Egy átlagos lövést ad le, és további 3 körig veszi le a célpont életerejének 10%-át. 3 kör töltődés.

Kelepce: 50% esélyt ad arra, hogy a célpontod csapdába esik, és a kör további részében nem tud mozdulni. Ha benyomod valakire, akkor a következő körben vagy nem tud mozogni, vagy pedig nem találtad el. Ha menekülsz hasznos lehet :D jó időnyerő.
(Töltődés: 5 kör hatótáv: 8 mező.)

AJÁNLAT
Mozgás/Lövés ugye van. Válassz mindenképp még lövést pl gyorslövés/kígyó és mellé Inspi/Sasszem. Harmadik meg lehet élet vagy hordó. Mindent kombinálhatsz, találd ki neked mi a jó, ez függ attól is hogy a csapattársaid mit hoznak persze :)

KEZDŐKNEK
A játék végén csak egy csapat nyerhet, 35 pontot kell összeszedni, és ha elfoglalja a csapatod valamelyik épületet, akkor az átváltozik a csapatod színére, és minden körben ad 1 pontot 1 épület amíg a másik csapat el nem veszi. Ha pl egyedül vagy rajta akkor rálép egy ellenfél nem tudja elvenni csak ha 2 ellenfél vagy 3 lép rá ( ha ezekről valami nem világos akkor nyugodtan írjatok, ezt hosszú dolog kifejteni.)

A játék végén minden csapat pontjainak megfelelő Veterán pontokat kap ( nyertes 250 et fejenként) Ebből a bajszosnál vásárolhatsz, Shop-ban. A vesztes NEM kaphat zsákmányt, a nyertes csapatnak van esélye arra hogy valaki kap zsákmányt ajándékba :) A 250 vp pont mellé. :D

INFÓ/KEZDŐKNEK
A cél, hogy elfoglaljátok a három kulcsfontosságú stratégiai pontot , a bankot, a kocsmát és a szélmalmot. És olyan sokáig tartsátok őket kézben, amilyen sokáig csak lehet. Minden épület, amit a kör végén birtokoltok, egy pontot hoz a csapatnak. Az a csapat nyer, aki elsőként éri el a 35 pontot, vagy ha ez nem következik be a legutolsó körig, akkor az a csapat nyer, aki előrébb tart. A pontokat és az épületek állapotát a képernyő közepén, felül láthatod. Kezdéskor minden épület semleges zóna. Ahhoz, hogy elfoglalj egy épületet, az azt körülvevő színezett területre kell lépned. Minél többen vagytok ott a csapatodból, annál hamarabb foglaljátok el az épületet.

Ha kilő valaki akkor 3 körig nem térhetsz vissza, ezalatt az idő alatt a csapatod emberhátrányban lesz a csapatod. :(

JUTALMAK:

VP pontok: 0-6 = 0Vp , 7-13 = 50Vp , 14-20 = 100Vp , 21-27 = 150VP , 28-34 = 200Vp , és 35 = 250 Vp + esélyed van zsákmányt kapni. :cool:

,,MIT VEGYEK FEL ?" :(

Nos, mi számíthat nekünk ?

1., A karaktered szintje. Minél magasabb szinten vagy annál több életed lesz.

2., Buffok, Azok a buffok amik : Erődharc Támadást/Védekezést adnak. Támadás sebzésedet,Védekezés életedet növeli majd.

3., Ruhák. itt a védekezés és támadás számít, semmi más. csak ez a kettő, mint a buffoknál.

4., A BALKEZES (erődharcos) fegyód : Számít a sebzése. a Tulajdonságpontjai, és Védekezés/Támadás. Az Erő a legfontosabb Ettől életed függ éppúgy mint a szintedtől. De a másik három is fontos.

AJÁNLAT:

1., Minél magasabban vagy annál erősebb vagy. (szint)
2., A lőszerövet ajánlom, de több másik is jó, a lőszeröv sebzést is minimálisan növel.
3., Jóak rá: Törvényen Kívüli/Bajor/Tatanka/Sherman, és meglepő, de a Natty ruhaszett is ad egy keveset ( van amelyik egyénileg is de van amelyiknek csak a szettbónusza ad.
4., A balkezesek közül a legjobbak a szintenként fejlődőek. és az eventes nyeremények PL Lucille lasszó/Helyettes stb... de 100 as szint alatt ha sebezni akarsz és nem tank lenni akkor ne használj szintenként fejlődőt, egy aranypuska vagy valamilyen pontos fegyver is megteszi ;) azonban ezekkel nem kapsz se tulajdonságpontot, se V/T nincs. Ezért lesz azzal sokkal kevesebb életed.

Én ezeket használom: :eek:

Lucille Fegyver/Lószett és Tatanka/Bajor/Sherman szett, ha sebezni akarsz sokat akkor Tatanka, ha sok életet akarsz akkor Sherman, ha mindkettőt akarod, de kicsit kevesebbet mint az előző kettő akkor Bajor vagy TK. Kombinálva is remekeket össze lehet hozni, ha jól számolsz :) Minden olyan ruhaszett ami nem ad Védekezést/Támadást mehet itt a kukába.

Ismertebb kezdő taktika: Legismertebb pl: A leggyengébb a csapatból elindul bankra és elfoglalja, a másik kettő vagy három játékos elindul Malomra , ha 5 en vannak egy csapatban akkor 1 Bank, 3 Malom, és 1 pedig lent megy malomra. De ez csapat taktikáitól függ, megbeszélés szerint.

Forrásaim: Elsősorban saját fogalmazáson, ha sokat kell írni akkor ez nem a legjobb :( Ezért is kereshetsz meg ha kérdésed van. Ez csak egy nagy szelet volt egy még nagyobb tortából.

TOVÁBBI INFÓ:
https://wiki.the-west.hu/wiki/MPI itt tényleg mindent megtalálsz. ;) Nem olyan mint az enyém, de talán abból sokkal jobban megérted.

Célom: Minél többen játszatok, ha csak néha akkor is. Tegyük értékessé ezt a játékot! :)

HALADÓ SZINT! o_O
És még egy nagyon fontos dolog, egy körön belül számít hogy mikor nyomod meg a skillt, jobb oldalon egy pici csík jelzi hogy mit használnak a csapattársaid, aki először benyom egy lépést az fog lépni legelőször is. tehát lentről felfele fog lezajlani a cselekvés. MINDEN PIROS JÁTÉKOS PÁROS, MINDEN KÉK JÁTÉKOS PÁRATLAN KÖRBEN KEZD!

PL. 3. kör elindult, xy kéri hogy hadd lépjen először, pirosak vagyunk azért akar lépni, hogy elbújjon mivel kevés az élete és rálát az ellenség. mi fog történni ? Ez egy páratlan kör ezért szegény xy meg fog halni ha az ellenfél csapatából valaki legelsővel lövi meg őt és eltalálja. hiába adod neki elsőt.

Páros körben sorrend : Piros kezdd aztán kék aztán piros, aztán kék és igy tovább igy mennek le a csapatod scriptjei.

Bővebb infóért keress meg Kentucky/Hawaii szervereken, szívesen válaszolok mindenre! :):):)


Köszönöm a megtisztelő lehetőséget, még ha írásban nincs is nagy tapasztalatom illetve valamennyi megosztandó tudásom. :D Ha igény lesz rá akkor készíthetek egy erődharcos/párbajos/üzleti levelet is. ;) Külön köszönet Macaron admin-nak aki ihletet adott ennek megvalósítására. :D

Köszönöm hogy elolvastad! Igazán kitartó vagy, ezt nagyra értékelem. ;)

Üdvözlettel, Shadow Bandit :cool:
 

dealer38

Member
Üdv,

Először is köszi szépen az összefoglalót! Nagyon jól sikerült! :)
A leírásod alapján megnéztem a most elérhető legfrissebb ruha-, fegyver- és lószetteket.
A teljesség igénye nélkül összeállítottam egy listát, milyen szettekre lehet érdemes gyűjteni, ha valaki MPI-zni szeretne.

Ezeket találtam (az alábbi bónuszok 150. szinthez lettek kiszámolva, fejlesztetlen tárgyakhoz és teljes szetthez):
Ruhák:
Fedélzetmester ruha: 16 támadás
Tatanka ruha: 14.8 támadás
Phoebe Ann ruha: 9 támadás --> erőd is
Roger Sherman ruha: 14.8 védekezés
Cortina ruha: 11 védekezés --> erőd is

Joseph Warren ruha: 10.2 védekezés, 3.7 támadás
Bajor: 7 védekezés, 7 támadás --> csak ruha
Törvényen kívüli: 5.5 védekezés, 5.5 támadás --> csak ruha

Ló:
Wright fivérek: 11 támadás --> itt csak a hátassal és a termékkel számoltam (nyaklánccal 20 támadás).
Amish: 5 támadás
Cortina: 12.5 védekezés --> erőd is
Roger Sherman: 7 védekezés
Állomásvezető: 4.5 védekezés
Lucille: 9 védekezés, 9 támadás --> erőd is
Joseph Warren: 4.4 védekezés, 1.8 támadás
Bajor: 2 védekezés, 2 támadás --> csak hátas és termék
Törvényen kívüli: 1.5 védekezés, 1.5 támadás --> csak hátas és termék

Fegyver:
Szett neveErőÜgyességMozgékonyságKarizmaSebzésTámadásVédekezés
Fedélzetmester66-3350-37011-
Phoebe Ann-999365-3858-
Tatanka-9-9365-3857.5-
Kapitány--1414335-3554-
Cortina12--12335-355-6
Hernan Cortes--66320-340-3
Lucille6966385-4255.55.5
Bajor-333320-34022
Törvényen kívüli3333335-3551.51.5
A támadás és védekezés értékek a jobbos és balos fegyver együttes felvételekor lettek számolva.

Az "erőd is" azt jelenti, ha be vagy rendezve erődharchoz, akkor ez sem nagy visszalépés a többi MPI-s szetthez képest. A fegyvereknél a Phoebe Ann, Lucille és Cortina is erődharcnál használható, bár ezeket a szetteket erődharcosoknak nem kell bemutatni. :cool:

Példa egy elég menő MPI-re:
Lucille fegyver, Lucille ló és Bajor vagy Fedélzetmester ruha. Azt viszont mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy pontosan mire akar pontozni és mennyit enged meg a bankszámlája (West és valós egyaránt).

Utószó
Az árakat, megszerezhetőséget (rög, piac, küldetés, legjobb eredmény event-en vagy speed-en) nem említettem. Ebben a cikkben szereplő tárgyakat dollárért piacon, event-ek alkalmával rögért vehetőek vagy szimplán event-en szerezhetőek. Továbbá nem említettem olyan tárgyakat sem, amik földi halandók számára megszerezhetetlenek - event-en vagy speed-en a legjobb eredményért járnak.
A fegyverek és tárgyak esetében lehetőség van különböző variációkra, nem teljes szettek használatára vagy a tárgyak fejlesztésére. Ezt a számolgatást már rátok bízom. ;)

Remélem segítettem ezzel az írással azoknak, akik szeretnék eldönteni, hogy milyen tárgyakat vegyenek fel MPI-hez.

Ha van észrevételetek, kihagytam valamit vagy tudtok olyan tárgyakról amik piacon, event-eken szerezhetőek, akkor szóljatok és szerkesztem a cikket. Eldorado és Florida szervereken megtaláltok.

Jó játékot mindenkinek! :)

Üdv,
dealer38
 
Utoljára szerkesztve:
Fent