Ki lesz a következő hozzászóló ?

senki600

Egy vasútbarát
Látom hívtatok. Akkor most is hozok egy képet: 2020.07.23-án egy barátommal fotókirándulásra mentünk Szabadbattyán állomásra. Itt túl sok minden nincs, van egy falu, az állomáson meg csak egy forgalmista, nyáron meg sok vonat. Ez az az állomás, ahol elágazik a déli és az északi parti vonal. Reggel korán indultunk, Fonyódon a 7:24-re pattanva 9-re értünk ki kb. Itt már rögtön ki is készítettük magunkat, és elkezdtünk lőni. Közbe volt egy eső, de azalatt csak egy tehervonat volt, meg egy gépmenet, a teherről van képem még Lepsényből, lehet kiteszem ide. Eső elmúlik, rögtön egy Expressz-kereszt van. Tellik az idő, jönnek-mennek a Csörgők (kép), Szilik, Gigantok, Traxxok, teherből csak egy volt, később. Jön az egyik drága Csörgő, a 418 307. Róla azt kellett tudni, hogy egy megbízható, jól gyorsuló gép volt, Somogy felé a már megszűnt 8807/8806-tal és a vágányzári (2020 májusi) 8872/8873 párossal sose izzadt meg, még előbb is érkezett mindenhova a laza menetrend miatt. Ám 2020.07.30-án, a kép készülte után pont egy héttel az északi parton kiégett egy Kék Hullám sebesvonat továbbítása közben, Alsőörsön. A Kék Hullám szerelvénye a képen ott van, de leírom röviden, nem sorrendben: 2db DWA Bmz (21-91 3xx), IC+ (20-91 4xx), Bmx (21-05 xxx), Bdmpee (kerékpáros Bmx néven is emlegetik, 84-05 xxx). Nagyon szomorú voltam, hogy ez a gép kiesett, semmi bajom nem volt vele, és az az egyik legfájóbb, hogy az egyik utolsó kép róla nekem van meg (volt még ilyen, de azt is később). Ezen a túrán rengeteg kép készült, így lesz jó sok anyag, és mivel van közel 3000 képem, lehet egyszerre 2 lesz kiadva, de ezt nem döntöttem el.
Továbbra is fenntartom a jogot, hogyha legalább 1 embert zavar, hogy itt képekkel bombázom a Népet, akkor ezzel felhagyok, ha meg több mesét szeretnétek, többször hívjatok.
Csirke gyere
 

Csatolmányok

  • 20200723_121027.jpg
    20200723_121027.jpg
    4 MB · Megtekintések: 5

senki600

Egy vasútbarát
Köszönöm, hogy tetszenek ezen hosszú történetek és a hozzá tartozó képek. Egyébként csak telefonnal fotózok, habár lenne keretem rá, de nem akarok venni rendes fényképezőt, mivel általában akkor fotózok, ha meglátok valamit, és a legtöbb képem az a Dombóvár-Kaposvár tengelyről van, ahol heti (júliusban napi) szinten ingázok. De most hozok egy képet.
Itt a 431 016 (V43 1016, Szili) látható egy Kaposvárig közlekedő IC vonattal. Egy forgalmista írt aznap reggel, hogy jön ez az ős-miskolci gép, és hogy sokáig nem fog járni, hiába vastag még viszonylag a talpa (ha a kerék bizonyos szinten elkopik, akkor le kell korlátozni, 120km/h tud a V43-as, de egy bizonyos szint után csak 80km/h lehet, de ez minden gépre igaz). Ezen a napon találkoztam egy barátommal, akinek a kérésére elmentünk Dombóvárra, egy törzshelyre ültünk be (onnan ugyan van kép, de bizonyos okokból nem fogok rakni ide fotót). mivel úgymond későn jött le, így a 9:38-as személyvonattal mentünk, ami előtt érkezik az első IC Pestről, amit ez a gép hozott. Elfoglaltuk a helyet az ellenvonaton (itt épp mögöttem volt), de amikor már láthatáron volt én leszálltam és felvettem. Itt még senki nem tudta mi lesz ezzel a géppel. Elment a személyvonatunk egy, az elővárosban megszokott piros színű FLIRT motorvonattal (gyűlölöm amúgy), és utána jött ennek a gépnek a veszte. Rutinszerűen elkezdődött a körüljárása az IC szerelvényének, ám az egyik váltóban a gép leugrott a pályáról, és valahogy visszaugrott rá. Mondanátok, hogy ez semmi, de ez a vasúton siklásnak minősül. Ilyenkor van a szokásos vizsgálat meg a mindenféle egyéb dolog, ebbe nem mennék bele. Miután a sérült váltót megjavították, utána már az állomáson korlátozás nem volt, ám májusig (október 17-től) csak 20-szal lehetett átmenni rajta, utána éjszakai vágányzár keretében kijavították, ismét 40-nel járható. A Szilit a baleset éjjelén bevitték Dombóvárrá hidegen, ahol a siklás utáni kivizsgálás után kiderült, hogy nincs baja, de az egyik abroncs (nem gumi, a kerék külső része, a kopófelület) elrepedt, ami veszélyes, mert ha törik, akkor súlyosabb baleset is előfordulhat. A kivizsgálás után ismét hidegen, a Keletibe vitték, ahol van kerékesztergáló műhely. A működését nem tudom hogyan van, de hátha tudja valaki. Ott elkezdték leesztergálni a repedést, ám sajnos az abroncs előbb fogyott el teljesen, mint ahogy a repedés megszűnt volna, ami a gép halálát jelenti. Hogy miért a halála és miért nem forgóváz-csere? Van erre egy egyszerű válasz: egy olyan mozdonyt, ami ekkor volt 55 éves, főműhelyi javítása is a 80-as években volt, és elméletben pár év múlva jönnek az új mozdonyok (képem van, hogy milyen típus, de az megint egy másik mese), így nem akarnak egy "kohószökevénnyel" már sokat foglalkozni. Ezért a Keletiből ismét elvitték, de most már az otthonába, Miskolcra, ahol elkezdték a még használható alkatrészeket kiszerelni, és a javításra váró gépekbe rakni. Ez egy gyakori művelet, ha baleset vagy tervezett leállítás van, és habár fájdalmas dolog, de ez azt is jelenti, hogy akár több mozdony ismét futhat, termelhet a vasúttársaságnak. Itt is az az eset állt fent nálam, mint fentebb, hogy még éppen látom dolgozni, erre eléri a végzet, de egy V43-ast nem szoktam megsiratni nagyon, főleg, hogy ezt a gépet is csak most láttam elsőnek. Esküszöm több ilyen nincs, illetve nem tudok róla, de nem is akarok ilyet, mert ez nem egy kellemes élmény, főleg ha valami általam kedvelt mozdony vagy kocsi volt az áldozat.
Bocsánat ezért a még hosszabb történetért, de rövidebben ez nem ment ezt leírni. Több ilyen gyászolóst nem tervezek, nem szabad.
Jöjjön Benji, ő kért mesét az előbb
 

Csatolmányok

  • 20201017_093108.jpg
    20201017_093108.jpg
    4,4 MB · Megtekintések: 1

Benjamni20

Active Member
Wow, azért durva, hogy előbb elfogyott a kerék (használható része), mint a repedés :D Picit hasonlít, amikor egy személy felajánlja a szerveit másoknak halála után. Egy picit tovább él majd ez is, igaz, alkatrészekben. Miért utálód egyébként a flirteket? Értelemszerűen senki jön.
 

senki600

Egy vasútbarát
Hogy miért? Egyszerű: egy kényelmetlen, levegőtlen szar, amibe 1 wc van, az is szeret meghalni már azelőtt mielőtt indulna, szerencsére Kvár felé csak 19 nyarán 2x, 20 októberben 2 napon és amíg nem volt vonatközlekedés Kelenföld-Érd-felső között. május 29-én mentem vele hajnalban Keleti-Füzesabony között, Gödöllőig még oké volt, utána nem, Fabonyban megváltás volt a leszállás, majd Miskolcon a várva várt "hugyos Bhv". De megint egy kép:
Balatonkeresztúr vasútállomáson vagyunk a "III. Emlékvonatozás a Somogyszob-Balatonszentgyörgy Vasútvonalon" nevezetű különvonattal. 2009-ben bezárták ezt a vonalat, kihasználatlanság néven. Hogy volt-e értelme, az politika, így nem megyek bele. A különvonat Budapestről indult, a 418 149 (M41 2149, Csörgő) vontatásával, 5db ex NDK-s Halberstadti kocsival, ami sokkal jobb a flirtnél. Alap helyzetben ez a szerelvény lett volna, somogyszobi vagy balatonszentgyörgyi indulással, de 2020 júliusában Somogy és Zala megyét hatalmas mennyiségű eső érte el, ami 1km hosszan elmosta a pályát Segesd határában, a javítás ígérve, elvileg mostanában kellene nekiállni. Ezt a menetet egy ismerősöm szervezte le, és a nevében benne van, hogy ez volt a 3. alkalom, és én eddig mindegyiken ott voltam. Tavaly nem utaztam végig a menetet, Fonyódon szálltam fel, Pest csak ott alvással jött volna össze, amibe akkor se akartam bevállalkozni. Idén a Covid miatt nem voltak kísérőprogramok, egyedül Balatonszentgyörgyön volt köszöntés, Böhönyén, ami a végállomás volt, ott volt egy előadás, ahol a sztárvendég Badár Sándor volt. Menet közbeni izgalom csak annyi volt, hogy olyan sok késésünk volt, hogy a Kaposvár környékén élők nem érték el a Fürdőst, ami azóta nincsen, de arról is van egy búcsúm, és a kváriak csak az azóta megszűnt, de nyári hétvégékre visszatérő 21:41-es vonattal mentek haza, kivéve azon 4 ember, akik szereztek kocsit, és elmentek lerészegedni a székhelyükön, ahol nekem 22:30-kor dolgom lett volna még, de elaludtam, és nem értem oda. Összességében nem sikeredett olyan rosszra ez a nap sem, csak ügyesen kellett elmalmozni Fonyódon azt a 3 órát, hidegben, télben, ahol csak egy Nohabos gépmenet volt Pécsről, meg egy személyvonati kereszt.
Jöjjön egy fórumos, és ha olyan kedvem van, hozok még képet meg mesét erről a menetről is
 

Csatolmányok

  • 20201024_114033.jpg
    20201024_114033.jpg
    3,2 MB · Megtekintések: 4

senki600

Egy vasútbarát
Ott is jártam, de nem szólítottál nevemen, de most kivételesen mesélek.
Tab 2021.02.14.
A november óta tartó, egyébként rettentően szar távoktatás alatt úgy döntöttünk barátommal (akit fentebb is emlegetek), hogy menjünk egy somogyi kört, úgyis hétvégén lent lesz a Balcsin. Reggel indultam otthonról a mizsei vonalon 2020 novemberéig megszokott desiro motorvonattal, ami majdnem meghalt szokás szerint ajtóvezérléssel. Eredeti tervek szerint az eggyel későbbi IR-rel mentem volna, de nem akartam kísérteni a sorsot (menetrendváltás után dec. 28-án megjártuk, lerohadt a drága szar, de ott volt más élmény is, csak van benne nem publikus is), cserébe megnéztem a jeges Balatont a nagyon hidegben. Lejött a kolléga, malmoztunk tovább a hidegben, beszélgettünk, majd elmentünk Siófokra, a 12:24-es gyorsvonattal. Siófokon bent állt már reggel óta a kis Bz motorkocsi, meg a buszpályaudvaron egy Ikarus. mindegyiket persze körbelőjjük, beröffentik az Almásládát. elérkezik a 14:23, kapjuk a felhatalmazást és kidöcögünk Tab, Kaposvár felé, a jó kis 3 és fél óra tájnézés közbe. Tabra beérünk 3 perccel korábban, ott így 20+3 perc pihenő volt, ellenvonatot vártunk. Leszállunk, kihasználjuk a fényeket, és mindent is lefotózunk. Annyira fotóztunk, hogy a mozdonyvezető is kért magáról képet, vele is jókat beszéltünk Tabon. Ellenvonat megjött Kaposvárról, a szokásos motor+mellék összeállításban. folytatjuk a döcögést, mindenhova a nagyon laza menetrend, a Bz jó gyorsulása és a vezér sportos vezetésének hála (szabad, amíg nem sért szabályt, márpedig az a 40 az 40 volt). következő nagyon hosszú állás Mernyén volt, ott egy ismerőst vártunk, aki ment fel Siófok felé. Leszállunk ott is, fotózunk, a Kvár felől érkező vezérrel is beszéltünk, nagyon hamar felért ő is valami miatt, majd amikor eljött az indulási idő, indultunk mi is. Kaposvárra beértünk pontosan, én onnan hazamentem gyalog, kolléga a desiroval felment Fonyódra, haza ő is. Egyik kedvenc vonalunk, nyárra tervbe van véve, hogy most azzal megyünk fel, amin van mellékkocsi is, mert motorból mindkét irányba megvan már.
Gyere aki szereti a meséimet, akár kívánhattok is, hiába nem ez a kívánságműsor.
 

Csatolmányok

  • 20210214_151857.jpg
    20210214_151857.jpg
    4,3 MB · Megtekintések: 1

krcsirke

el pollo diablo
Csirke már itt, Bzmot a kedvencei, azon belül az InterPicik, főleg azután miután egyszer elfüstölt motorvezérlő miatt fél órát késtem egy fél órás vonatúton :D
 

senki600

Egy vasútbarát
InterPicikkel sok tapasztalatom nincs, pedig pár évet volt Somogyba is, de majd nyáron, Zajtára és Baktalórántházára kéne menni csak úgy
 

krcsirke

el pollo diablo
Pár éves utazással zsebben nekem van jó pár, legkényelmesebbek. Illetve örök kedvencem az a Pici lesz, amelyen működő légkondi volt a nyári dög melegben :D

Gyere vissza pár Szergej képpel :P
 

senki600

Egy vasútbarát
Szergej? Húha, arról kevés képem van, de akad.
Kaposvár, 2021.04.09.
Távoktatás van dögivel, de a péntek délutánjaim sétával töltöttem. Egy ilyen sétálás alkalmával kimentem a fotós helyemre, és egy jó 50 percet kint voltam. Egy ilyen 50 percesbe ha jó idő van, ki lehet fogni sok mindent. Ebben az időben vágányzár volt Beleg-Somogyszob szakaszon, a júliusi viharban megsemmisült hidat építették még, de így is volt 3 személyvonat, egy teher (kép) meg egy szerelvénymenet. Tehervonat alatt nem kell nagy és nehéz vonatot érteni: általában a tartalék (dácsia (M47/478) vagy Szergej (M62/628 1xx/2xx)) 0-10 kocsival gurul a fonóipari sefag vágányáról az állomás felé. Heti kétszer megy fel a tartalék, fát rakodnak ott, amit visznek le Pécsre a fűtőműbe, legtöbbször a Tubes-Somogy IC mozdonyával. Képen a jelenlegi kettes tartalék, a 628 235 (M62 235) gurul lefelé 4 kocsival onnan fotózva, ahol a kétezres évek elejéig egy iparvágány volt a házgyárba, jelenleg irodák meg pár cégnek a telehelye van ott. Kép jobbján egy hétköznapi autókereskedés van, ahonnan egyszer se hajtottak el még, pedig távoktatás alatt sokat voltam, meg amíg volt tavasszal a Fürdős meg egyéb menetek. Legközelebbi Szergejes kívánság Dombóvárról vagy a fűtőházból jön, júliusban onnan is hozok képet, rengeteget, ha kell, a gépek alá is bemászok nektek.
Gyere aki még/már ébren vagy
 

Csatolmányok

  • 20210409_151551(0).jpg
    20210409_151551(0).jpg
    5 MB · Megtekintések: 8
Fent