• Nem szereted a havat? Kapcsold ki:

Kibeszélő Csapatok létszáma és erőd milyensége - HFBC#1

Klar

Community Manager
Ex-Csapattag
Kedves Cowboyok és Cowgirlök,

Itt szeretnénk látni azon kommenteket, melyek a csapatok létszámával (mind számszerileg (két csapat) mind egy-egy csapaton belüli lélekszámilag (egy csapat 50 fős) és az erődök milyenségével függnek össze. Lehetőségünk van az erődharcokban résztvevő számokat módosítani, így akár -a példa kedvéért- 24 védő és 27 támadó is lehet a kis erődök esetében. Azonban a szektorok és épületek bónuszait nem tudjuk átállítani, ahogyan a szerveren futó játék verzióját sem.

Kíváncsian várja a hozzászólásokat,
A The West Csapata
:pifpaf: :boone:
 

krcsirke

el pollo diablo
Létszámmal kapcsolatban csak olyan ötletem van, hogy amint megvannak a csapatok, úgy kellene igazítani, hogy a teljes létszám -5 fő lenne a legfelsőbb limit. Tehát ha 50 fősök a csapatok, akkor a támadók maximum 45-en lehetnek, esélyt adva, ha netalán valaki nem tud akkor harcolni menni, vagy éppen onlineokat részesítenék előnyben pár offline-al szemben.
Emellett ha lehetséges, javasolnék 1 hét próbát, ahol az arányokat úgymond belőnénk (pl lenne 3 lehetséges arány, azokat kipróbálni minél rövidebb idő alatt, majd egy gyors, maximum 48 órás helybeli szavazás pl városfórumon, ahol mindenki leadhatná a voksát, hogy melyik arány legyen a végleges majd), így nem lehetne később emiatt panasz.
 

jaklee

Well-Known Member
Felmérés szerintem is hasznos lenne. Nyilván 50 fős csapatok harcai lennének izgalmasak (nagy létszámhoz vagyunk szokva), de lássuk be, 3 csapat versengése nem annyira izgalmas az összképet tekintve, és valószínűleg a jutalom is kisebb lenne :)

Én megnéznék max ~15 v ~15 harcokat (+3 fős csapat-limittel, de ez a bajnokság hosszától is függ). Szerintem ez a létszám már erődharcos hangulatot ad, és bőven lennének csapatok (10-15 csapatos bajnokság már egész jól hangzik)

Krcsirke is írta, 1 hét próbaharc / barátságos meccsek jók lennének, főleg ha nem a megszokott létszámmal mennek a harcok. Ez a felszerelések kipróbálására is jó lehet (ha nem lesznek eventes harcos szettek, csak a bolti cuccok)
 

Tekergő

Member
27 fős városok, egy város 1 csapat, város nem elhagyható, csak városon belüli kereskedelem aktív.
24 védő és 27 támadó, kis erőd.
Nagy szervernépesség esetén:
27 fős városok, 2 város 1 szövetség, város nem elhagyható, szövetségen belüli kereskedelem aktív.
48 védő és 54 támadó, kicsi vagy közepes erőd.
 

Kanyim

Well-Known Member
Hány emberes is volt a legutóbbi erődharc VB ? 100 fele ha jól rémlik. Na annál többel fölös kalkulálni egy speed versenyes világra. (hisz eleve a speed világokon is milyen játékos mennyiség képviselteti magát)
Szóval azt az embertömeget örüljünk ha 4 fele sikerül elosztani már jók leszünk. Tehát én a félházas kis harcokat tartanám reálisnak..de lehet rám cáfolnak és sikerül azzal mozgósítani a népeket hogy most megmutathatjuk azoknak a V1-es/Floris/Eldos kis izéknek melyik a legjobb világ...
 

Old Bear Hunter

Well-Known Member
Hány emberes is volt a legutóbbi erődharc VB ? 100 fele ha jól rémlik. Na annál többel fölös kalkulálni egy speed versenyes világra. (hisz eleve a speed világokon is milyen játékos mennyiség képviselteti magát)
Szóval azt az embertömeget örüljünk ha 4 fele sikerül elosztani már jók leszünk. Tehát én a félházas kis harcokat tartanám reálisnak..de lehet rám cáfolnak és sikerül azzal mozgósítani a népeket hogy most megmutathatjuk azoknak a V1-es/Floris/Eldos kis izéknek melyik a legjobb világ...
Volt egy 100 fős teljes magyar csapat, valóban. De ezen kívül volt egy kevert csapat is, ahova elég sok magyar került.

Szerintem 150 fő simán összeszedhető erre.
 

Kanyim

Well-Known Member
Volt egy 100 fős teljes magyar csapat, valóban. De ezen kívül volt egy kevert csapat is, ahova elég sok magyar került.

Szerintem 150 fő simán összeszedhető erre.

Szerintem egy speed szerver nem fogja tudni egy erődharc VB motivációját hozni ugyanannyi embernek.. szerintem 100hoz közelebb lesz a létszám.. de legyen 150.. az is most akkor 3db 50fős csapat... szóval szerintem kisebb létszámot kéne belőni hogy hogy több csapat legyen.
(valamint minél egyszerűbb legyen a világ, minél kevesebb tevékenyésget kelljen a harcon kívül itt csinálni.. mert még harcos ökörködésre lehet noszogatni embereket, de drasztikusan fog csökkenni a lelkesedés ha mellette napközbeni több feladat is lenne a játékosoknak egy speed szerveren)
 

.XelioX.

Well-Known Member
Szerintem egy speed szerver nem fogja tudni egy erődharc VB motivációját hozni ugyanannyi embernek.. szerintem 100hoz közelebb lesz a létszám.. de legyen 150.. az is most akkor 3db 50fős csapat... szóval szerintem kisebb létszámot kéne belőni hogy hogy több csapat legyen.
(valamint minél egyszerűbb legyen a világ, minél kevesebb tevékenyésget kelljen a harcon kívül itt csinálni.. mert még harcos ökörködésre lehet noszogatni embereket, de drasztikusan fog csökkenni a lelkesedés ha mellette napközbeni több feladat is lenne a játékosoknak egy speed szerveren)

Első körben pont ezért lenne érdemes egy kérdőívet kidobni, hogyha lenne ilyen izébizé, szeretnél e részt venni benne. Így legalább számszerűsítve látnánk, hogy merre hány méter :)
 

Old Bear Hunter

Well-Known Member
Csapatok:
  • Az érdeklődés felmérését követően könnyen változhat ez a rész, de két ötven fős csapatot tartok reálisnak
  • Mind a két csapatnak lesz egy fix vezető párosa, akiknek elsősorban a játékosok és a support csapat közötti kommunikációja lesz a feladata
    • A végleges csapatok kialakulását követően (+gondolkodási&tervezési időszak után) egy listát küldenek számunkra, hogy melyik játékos milyen felszerelésben (tank/iris) részesüljön
    • Akár az irányítók is lehetnek, de természetesen nincs megszabva, hogy ezen párosnak kell irányítania az esemény alatt
  • Valószínűleg a legnépszerűtlenebb ötletem, de a következőkben érvekkel támasztom alá: a résztvevő játékosok véletlenszerűen kerülnek összesorsolásra
    • Egy jó irányító és vezető bárkivel együtt tud dolgozni, nem csak azzal, akivel jó viszonyt ápol és évek óta ismeri
      • Lehetséges kihívás és változatosság a normál harcokhoz képest, ahol javarészt csak ismerősökkel játsszunk
      • Ezáltal mindenki kicsit kilépne a komfortzónájából és új játékosokat ismerne meg, még lehet, hogy egy-két barátság is kötődne
    • Ezáltal elkerüljük azt, hogy összeszokott csapatok mérkőznek meg egymás ellen valamint azt, hogy személyes ellentét végett ne kerülhessen be valaki a csapatba
      • Ha ez valakinek kizáró okot ad, akkor inkább ne vegyen részt benne, minthogy később konfliktus alakuljon ki belőle
      • Bármilyen játékbeli nézeteltérést félre lehet tenni egy hónap erejéig, elvégre felnőtt emberek vagyunk
  • Több kisebb csapat vagy kevesebb nagyobb létszámú csapat?
Ha a "normális" csapat létszám alá megyünk, meg kéne határozni, hogy mire gondolunk. Szerintem csak kövessük a fejlesztők szerinti sort. Közepes: 84-96. Kicsi: 84/2=42 - 96/2=46. Ha nem a kicsi 42-46 szerint megyünk, csak felezzük meg, legyenek a védők 21-en, a támadók 23-an.

A random sorsolást nagyon támogatnám, de nagyon is félek tőle. Játszunk el a következő gondolatmenettel. Van kétféle játékos. A, aki 5 éve erődharcol, az előzetes harc időpontok alapján kb 95%-os az onsága, illetve volt már iris és épés is. B, aki alig 1 éve erődharcol, a nagyon kései harcokon kb biztos, hogy nem tud jelen lenni, illetve sose volt még iris. Amennyiben a sorsolást követően az egyik csapat 80%-a A, a másik pedig 80%-ban B, akkor a cél, hogy ne "előre eldöntött harcok legyenek" meghiúsul, de más okból.

Ennél fogva, ha ezen úton mennénk, javaslom, hogy a jelentkezőket az előzetes válaszaik alapján különböző csoportokra bontsuk, majd ezekből sorsoljuk. Pl mióta erődharcol: 5+, 5> és >2, illetve 2-nél kevesebb, és akkor ez 3 csoport. Ugyanígy, hogy mikor és mennyit ér rá. Lehetőleg a csoportok fedjék is át egymást, mert az se jó, hogy van 20 5+ éve erődharoló, de az esetek felében egyik se on.
 

.XelioX.

Well-Known Member
Sziasztok!

Én egy olyan megoldást találnék kivitelezhetőnek, amely során lennének ún. "csapatvezető" játékosok. Ennek a jelentkezési formája a Support rendszeren keresztül történne. Én bízom abban, hogy minden szerveren azért van pár ember, akik szoktak szervezkedni, irányítani.
E játékosoknak lenne a feladata, hogy az adott szerveren, több csapat esetén az adott közösségben, felmérjék az igényt arra, hogy hányan szeretnének részt venni az erődharcos bajnokságon. Így sokkal tisztább képet kaphatna mindenki a résztvevői létszám felől.

A "csapatvezető" játékosok felé viszont állítani kellene kritériumokat is. Gondolok itt arra, képes legyen irányítani het 2x 3x 45 percet esténként.
Így el tudnánk kerülni a sorsolásos rendszeren belüli anomáliákat, miszerint egy-egy csapatnál egyszerűen nem is lenne irányító.

Továbbá az ő feladatuk lenne az igényfelmérésen kívül a csapat megszervezése is a bajnokságra, azaz lefixálni azt az 50 embert akik az adott csapat tagjai lennének.

Fontos lenne biztosítani még itt fórumon egy külön topicot, amelyben külön jelentkezhetnek azok, akik esetleg kívülestek a megkeresési körön, őket pedig vagy személyes választás, vagy pedig sorsolás alapján osztanánk be egy meglévő csapatba.
A support hasznos segítséget nyújthatna abban, hogy a jelentkezésre szolgáló topic linkjét ,legalább pár napig, a bejelentkezéskor, a játékosok elé rakja.
Ennek az lenne az előnye, hogy esetleg kihaltabb szerverekről is, a még aktív játékosok, értesülhetnének erről az eseményről, még ha nem is olvasnak fórumot.

A végső érvem az lenne a sorsolásos forma ellen, hogy az erődharc alapvetően egy csapatjáték. Összeszokott csapatokról beszélünk, akik szeretnek, és tudnak egymással játszani, egy másik csapat ellen, a közös cél érdekében. Ennek a megbontásával pont az erődharc fő esszenciája veszne kárba.
Szerintem sokkal nagyobb motivációt jelentene minden szerver számára, hogy az így teremtett egyenlő feltételek által elmondhassák magukról, egy esetleges győzelem esetén, hogy "igen, mi vagyunk a legjobbak".

Remélem sikerült érthetően elmagyaráznom az álláspontomat.

Üdv,
XX
 
Utoljára szerkesztve:

krisz1212

Active Member
Támogatom Xeli ötletét, hozzátenném azt, hogy ha belegondoltok van 4 haver 3 bekerül az A csapatba a 4. a B csapatba, akkor simán benne lenne a pakliban, hogy az a B csapatos játékos direkt lehúzza a harcokat, hogy a másik 3 haverja nyerjen... Igy is a verseny vége felé, amikor kb. kialakulnak az erőviszonyok nehéz lesz igazságot tenni, hogy az adott csapat mennyire figyelt az elején meg ha mondjuk már nincs esélye a győzelemre stb... Arról ne is beszéljünk, hogy a kevert csapat mit generálna a chateken belül... Gondolom a szórakozás lenne a cél, amit főleg egy összeszokott csapat tud megteremteni, mint ahogy Xeli is irta, nem az ha összedobnak olyan emberekkel, akiket ki sem állhatsz.
 

Mr. T.

THE DEVIL
üdv,

Szerintem sokkal nagyobb motivációt jelentene minden szerver számára, hogy az így teremtett egyenlő feltételek által elmondhassák magukról, egy esetleges győzelem esetén, hogy "igen, mi vagyunk a legjobbak".

mármint ez összesen kb 3 szervert jelent, gyakorlatilag v1-en, ElDo-n és Floridán vannak nagyobb harcok.. javíts ki, ha tévedek..
azok, akik nem ezeken játszanak vagy nem itt harcolnak gyakorlatilag esélytelenül vennének részt a játékban, nem? hogy kiviteleznéd, hogy mégis bekerüljenek? erre lenne az általad említett sorsolásos módszer?
ha a meghatározott keretlétszámot a v1-ElDo-Flo lakosság feltölti, akkor a "kívülállók" kb esélytelenül fognak játszani.. vagy belőlük lesz egy negyedik, illetve a negyedik helyezett csapat, nem?

azzal egyetértek, hogy ha kevert csapatok lesznek, akkor nagyobb az esély a széthúzásra.. :)

vagy akkor nyíltan kimondjuk, h ez a szerver a fenti 3 világnak készül..

üdv, T.
 

.XelioX.

Well-Known Member
üdv,



mármint ez összesen kb 3 szervert jelent, gyakorlatilag v1-en, ElDo-n és Floridán vannak nagyobb harcok.. javíts ki, ha tévedek..
azok, akik nem ezeken játszanak vagy nem itt harcolnak gyakorlatilag esélytelenül vennének részt a játékban, nem? hogy kiviteleznéd, hogy mégis bekerüljenek? erre lenne az általad említett sorsolásos módszer?
ha a meghatározott keretlétszámot a v1-ElDo-Flo lakosság feltölti, akkor a "kívülállók" kb esélytelenül fognak játszani.. vagy belőlük lesz egy negyedik, illetve a negyedik helyezett csapat, nem?

azzal egyetértek, hogy ha kevert csapatok lesznek, akkor nagyobb az esély a széthúzásra.. :)

vagy akkor nyíltan kimondjuk, h ez a szerver a fenti 3 világnak készül..

üdv, T.

Nézd, ha valaki mondjuk Lujziról akar mondjuk a V1-es csapatban harcolni, akkor ír az ottani vezetőnek egy tgt, vagy valami hasonló. Szerintem ez kivitelezhető.
Továbbá ha összejönne egy vegyes csapat:

Én is a te véleményeden voltam, egészen a 2020-as VB-ig, ahol a magyar-török-orosz csapat sokkal összetartóbbnak mutatkozott, mint a színtiszta magyar társaság :) Ezt onnan tudom, hogy egy nagyon jó barátosném fordította magyarról angolra az angolul tudó törököknek az irányítást, azok pedig tovább az oroszoknak.
Szóval én nem írnám le a "vegyes" csapatot.
 

Mr. T.

THE DEVIL
Nézd, ha valaki mondjuk Lujziról akar mondjuk a V1-es csapatban harcolni, akkor ír az ottani vezetőnek egy tgt, vagy valami hasonló. Szerintem ez kivitelezhető.
Továbbá ha összejönne egy vegyes csapat:

Én is a te véleményeden voltam, egészen a 2020-as VB-ig, ahol a magyar-török-orosz csapat sokkal összetartóbbnak mutatkozott, mint a színtiszta magyar társaság :) Ezt onnan tudom, hogy egy nagyon jó barátosném fordította magyarról angolra az angolul tudó törököknek az irányítást, azok pedig tovább az oroszoknak.
Szóval én nem írnám le a "vegyes" csapatot.

rendben, ez is elfogadható megoldásnak tűnik :)
 
Fent