PÁRBAJ
Na ha itt nagy frissítést, újragondolást csinálna az innó, akkor legalább ugyanannyian hőzöngenének, mint ahányan örülnének, meg eleve ennyi energiát már nem fognak feccölni a játékba, szóval inkább kicsiben gondolkozom.
Az biztos hogy a
szerencsefaktort drasztikusan csökkenteni kellene. Értem én hogy jól jön marketingben hogy a gyengébb, kisebb játékos is elcsípheti az erősebb játékost..de egyszerűen röhejes méreteket öltött. Szinte az összes erősebb párbajos hőzöng hogy túl nagy a randomitás. Legyen benne valamennyi, de jóval kisebb mértékben. Ha valaki tényleg párbajra pontozott, méregdrága bika felszerelése van, az bizony akkor alázza le a gyengébbeket. Lehet itt védeni a kicsi játékosokat, de nem éri meg azon az áron hogy a nagyoknak elmegy a kedve az egésztől.
Lehetne néhány
NPC bandita akik 1-1 adott területen garázdálkodnak és az arra fele járókat betámadgatják. (pl az új melók környéke kimondottan ilyen terület lehetne) Persze ezen támadások miatt nagy hőzöngés lenne, szóval valamiféle védelmi pénz befizetésével mentesülni lehetne a támadásaik alól..stb
Viszont szerintem a legfontosabb az lenne hogy a párbajosok között is valamiféle csapatokat, közösségeket hozzanak létre akiknek kihívásokat kellene állítani valamiféle párbajos portya képében. Létre lehetne hozni néhány
NPC bandát akik 1-1 barlangban, táborban telepedtek le az értékes zsákmányukkal. Oda kellene menni néhány haveroddal és mint az MPI-nél vagy erődharc manővernél, itt egy npc kalandba kéne bejelentkeznetek. Olyan formában jelenítődne meg mint a párbaj fülnél az NPC banditák (értékeiket + fegyvereiket látjátok) Nem kell új animációt csinálni, a jelenlegi párbaj ablak pont megfelelő lenne, csak lekicsinyítve legyen néhány egymás alatt bal és jobb oldalt is. pl hogy legyen némi taktikázás-izgalom az alap párbaj beállításokon felül azt is belehetne állítani egyenként hogy a párbaj 8 körében melyik ellenfeledre akarsz lőni. (és akkor gyorsan meglehetne beszélni hogy az első körben mind 1 ellenfélre lövünk, aztán mi ketten erre, te meg amarra..stb) Az npc-k is random csinálnák hogy melyik körben kire lőnek. Aztán lemegy a 8 párbaj kör és ha még maradtak életben banditák akkor annak újra neki kell menni detto mint az előbb. De a banditák mellett a játékosok is lesérülnek és sérülten mennek neki újra a megmaradt banditáknak. A cél hogy az egész bandát legyőzzék. Különféle nehézségű bandita táborok lennének és a nehezebbeket már tényleg csak egy párbajos játékosokból álló csapat tudná legyőzni, sőt lehetne olyan nagy bandita csapat ahova már 5 fős csoport lenne javasolt (és kisebb is amit pl 2 játékos is ki tud füstölni) Lehetnének persze könnyebb ellenfelek is, de én ezt főleg a magas szintű, párbajos játékosoknak képzelném mint kihívást.
Tudom hogy ez így elnagyolt ötletelés csak... de ez jóval könnyebben megvalósítható mint az MPI-ben lévő NPC ellenfelek, mert NPC banditák már léteznek, csak csoportba kéne őket szedni és máris egy új játékelem kerülne a játékba.
ERŐDHARC
Jó lenne ha néha jönne 1-1 csapat NPC indián akik betámadnak erődöket, vagy bizonyos erődharcos események lennének ahol idegen NPC csapatok erődjeit lehetne kihívni... olyan erősek lennének hogy több szövetségnek kéne összefogniuk ellenük. de hát az értelmesen mozgó NPC erődharcosok lemodellezését nem várom az innotól, szóval ez kb sansztalan.
Lehetne újfajta erődkinézet, no nem a régi helyett, hanem amellett, pl 1-1 erődöt irgalmatlan sok nyersiért átlehessen építeni kicsit más formára.
Örülnék ha valamiféle domborzati elemek bekerülnének, amik mögött ellehet rejtőzni, vagy ráállva megnőne a találati érték..stb (bár ehhez kb újrarajzolt, megnövelt térkép kéne szóval....)
Vissza a realitásra... néhány új elem azért bekerülhetne a játékba. pl fellehessen turbózni az erőd 1-1 részét még egy kicsit. Rengeteg nyersibe kerüljön, de legalább újraéledne az erődépítési kedv.
pl: toronyba egy úgymond védőfalat húzni ami pl 20.000 sebzést elnyel aztán megsemmisül. (később aztán újra kellene építeni ha kiakarja a védő csapat) (hogy ez most az egész tornyot védje, vagy pl csak 1-2 kocka elé helyezett védőfal legyen és így csak néhány helyet védene a toronyban az mind1 nekem)
Fellehetne turbózni a falat, ami által az egész 1 mező lenne és a játékosok gyorsabban tudnának rajta közlekedni.
pl kilehetne építeni a kaszárnyát, így ott orvosi ellátás lenne és aki rááll a harc közben annak körönként 1-2%-al regenerálódna az élete. (ebből lehetne taktika is hogy na lesérültél akkor irány a kaszárnya..stb)
A kaput belehetne deszkázni, így nem látnának be rajta az erődbe (de pl 5K sebződés után betörne.
Támadóként pl lelehetne tenni 1 védművet ami 30K sebzést felfog aztán megsemmisül. Lehetne valamiféle ágyú ami visszabontja a falat-tornyokat 1-2 szinttel (bár ha éppen nincs kedve a szövetségeknek folyton erődöket toldozgatni a harcok után ez nem biztos hogy jó ötlet
). Dinamit amit el kell dobni felrobban és lesebzi a körülötte állókat 10-20%-al..stb
Az a gond ezekkel, hogy vagy túl erősek és akkor túlzott előnyt jelentenek, vagy haszontalanok, de akkor meg senki sem fogja használni őket. (pl ágyú meg ilyenek max 1x használatosak lehetnének, és csak az erőd kihívója kezelhetné az ágyút... esetleg több játékos kelljen a működtetéséhez akik így azalatt mást nem tudnak csinálni)
Meg azért ezek sem a könnyen megvalósítható lehetőségek, szóval én ilyesféleségekre se látok sok sanszot. (meg lehet rengeteg embernek be se jönnének)
Amit talán könnyebb megcsinálni és így több sansz van rá az valamiféle olyasmi hogy az mpi cselekvésválasztó lehetőségeit behozzák az erődharcokba. Az addig maradna hogy lép és lő a karaktered, de az erődharc ablakodban lenne néhány kiválasztható ikon. pl kiválaszthatnál olyat hogy az adott körben nem lősz, de cserébe a következő körben leadott lövésed +30% találati értéket kap. Vagy olyat kiválasztani hogy nem lősz 2 körig, de ezalatt bekötözöd a sebeidet és 5%-al regenerálódik az életerőd. persze rengeteg féle ötlet lehetne itt.. pl 2 körig nem lősz, de a 3. körben így 2 lövést is leadsz, vagy a körülötted állókat gyógyítod kicsit, esetleg robbanó lövésed lesz ami az eltaláltad körül állókat is sebzi még 10-20%-ban.. vagy megerősített golyóval lősz ami átmegy a célpontodon és a mögötte állót is megsebzi kicsit...stb
Itt is mint az MPI-nél a harc előtt be kéne állítanod hogy melyik lehetőségek álljanak rendelkezésedre a harcon, így mindenki a harcmodorához, karakteréhez állíthatja ezeket.
Persze meglehetne ezt spékelni azzal hogy ahhoz hogy valamit kiválaszthassál a harcra, egy buffot kéne ellőnöd a harc előtt, amikhez persze az új nehéz melók termékei kellenének. (így azokra ténylegesen nagy lenne a kereslet) Ezeket a buffokat meg a magas szintű mesterségesek állítanák elő..stb
Persze ezek csak hangos gondolkodások, lehet hogy jó része borzalmasan működne a valóságban, de azért ezt-azt megnéznék belőle
Viszont amit gyorsan meg kell csinálniuk a harcokon az a randomitás csökkentése. Egyszerűen röhejes hogy toronyból, 150+ találatival nem lehet eltalálni a 60as kitéréssel füvön álló embereket. Tudom hogy azért van hogy a kicsi játékosoknak is legyen sikerélménye a harcokon... de a nagyokat már az ideg kerülgeti és néha csak röhögnek kínjukban. Szép értékeket lehet kihozni különféle pontozásokkal, csak éppenséggel alig van értelme emiatt. Ha ezt a szerencse faktort lecsökkentenék, akkor a pontozások jelentősége is megnőne, azaz a nagy épék is csökkenni kezdenének, hogy minél jobb statokat hozzanak össze és ne kapják le őket seperc alatt.
Emellett a harcokért kapott jutalmakat is megnövelném. 6K TP a mai rendszerben nem sokat ér. A kötvények jók, csak kb mire is lehet őket használni ? Kevés a kötis tombola... Acélkazikat nincs értelme osztogatni, mert már nem azt jelentik mint régen. Én valami olyasmiféle rendszert tartanék jónak hogy a kapott köti+TP alapján valamiféle értéket kalkulálnának (vagy pl csak magáért a részévtelért járna 1 pont, onságért +1 ..stb) ezek összeadódnának a harcok után. Aztán lenne egy váltószám hogy pl XX ilyen összegyűjtött pontot átlehet váltani a következő tombolán pörgetésre. Az ingyenes pörgetés ennyi, a 25 rögös ennyi, a 150 rögös amannyi érték..stb.. nem kell nagy dolgokra gondolni, de ha pl egy aktív erődharcos annyi pontot kapna 2 tombola között hogy még 1-2 "ingyenes" 150 rögös nyitást kiérdemel már örülne.
ELHIVATOTTAK JUTALMAZÁSA
Ezalatt azt értem hogy aki pl ténylegesen ráfeküdt a párbajokra, erődharcokra, vagy 1 melóra és nap mint nap azt csinálja azt igenis becsüljék meg.
pl aki lenyom egy hónapban 200 párbajt (és ezek nem lehetnek lefelé irányuló, sunyi párbajok) az a következő hónapban kapjon a párbajos értékeire +10%-ot a párbajok során. Ha a következő hónapban ezt nem ismétli meg akkor ez elveszne. Mint 1 tombolánál ott oldalt lenne a számláló hogy még xx párbajt kell lenyomnia ennyi idő alatt... Ezenkívül ha ezt 5 egybefüggő hónapon át megcsinálja akkor onnantól 20%-os bónuszt kapjon. (de elég 1 kihagyott hónap és nullára visszaesik)
Erődharcoknál dettó megbecsülni azt aki minden este ott van a harcokon. Pl az adott hónap harcainak 75%-n részt vett (akár lehetne még kikötés hogy ezeknek a felén onként) az a támadó-védő értékére kapjon +10%-ot.. 5 hónap után meg +20%-ot...
Ezek még nem akkora előnyök hogy ellehetetlenítik a többi játékost, de akkor is valamiféle kiemelése, jutalmazása az aktív, megszállott játékosoknak. (és ugyebár ők a játék mozgatórugói..nem azok akik havi 3x betévednek a harcokra vagy 2 havonta lenyomnak 10 párbajt)
Ez motiválná a játékosokat a rendszeres harcra járásra, az aktívabb párbajozásra.
Most ezt persze tovább lehet gondolni a munkák felé is.. hogy ha valaki pl átlag napi 15 órában végez 1 melót a hónapban akkor kapjon hasonló bónuszokat (kereskedőkre, építőkre gondolok)
Tudom hosszú lett
de nem akartam azt írni hogy nem tetszik, de csináljanak valamit...