Nekem szép lassan kezd megelem lenni, meg elegem is, ezért magamra vettem a táskát, benne 4 liter vízzel és 4 szendviccsel, és elmendegéltem kirándulni, vonattal. Eddig 2 napot mentem, ma van a harmadik. Elég feszesek a körök, viszont hajnali keléssel ellensúlyozható, amitől meg persze álmosabb vagyok, de ez van. Végre nem vagyok otthon. De ennek örömére kép is jön.
2-án egyből egy hosszú úttal nyitottunk, Sátoraljaújhelyre mentünk. 2:40-es kelés, 4-es vonatra fel, stb. Füzesabonyig semmi különös nem volt, csak 20 perc késés az utolsó Bagolyvonaton (del lehet az már Déli-Parti sebes), ami miatt kicsit futósabb volt a metró, meg a Keleti, hogy a hulladék flirt meglegyen. Fabonyban leszállás a szarról, és ott várt ránk a 2 mozdonyos, 6 kocsis szerencsi (első mozdony+utolsó 3 kocsi csak Miskolcig) személy, amin egy olyan kocsifajta volt, amiből 5 van, de 4 volt ott, szám szerint: 20-37 207 Bo, 20-37 065 Bko, 20-37 048 Bo, 20-37 189 Bo (utóbbi Miskolcig). Szerencsről egy hernyóval át Újhely, ahol a kis fordulás alatt lőttem ezt a képet, amin a 20-37 138 Bko van. Ezen felsorolt kocsikról azt kell tudni, hogy 79-81 közt jöttek hozzánk, közel 300db, az első osztállyal együtt. 91-ben a kocsik egy részéből elkészült az első generációs IC kocsi, a Bko, vörös huzat műbőr helyett, valamint elméletben működő hangosítás. A 200x-es években kezdték el nagyobb mértékben selejtezni, mára már csak 5 közlekedő példány maradt meg, a többi vagy selejtsoron, vagy kiskanál. Ez a kép is egy sor, amit elvileg le se lehet fotózni, de ránk nem szóltak. Ez a kocsi június elején futott utoljára a 30 éves IC emlékére, egy különvonat jellegű IC-n, utána onnan hozták egyből ide. Jó kocsik voltak, csak a megfelelő karbantartás hiányzott róluk, javarészük elrohadt. Megmentésükről hallottam olyat, hogy a maradék 5 az megmarad, de majd kiderül. Hazafelére se történt túl sok, 25 perces késés az IC-ken, de legalább Fonyódon volt 30 percem kaját venni tegnapra, de arról később.
Gyere bárki